Pozrite sa do stánku KIA na bratislavskom autosalóne: e-Niro, e-Soul či ProCeed

Okrem dobre známych automobilov značka KIA ukázala na bratislavskom autosalóne aj krásny ProCeed modernizovaný crossover Niro, jeho elektrický variant e-Niro a tiež úplnú novinku KIA e-Soul. Pozrite si ich na videu.
Vydané  Text: 
### Elektrická KIA e-Soul už má slovenské ceny Nová Kia Soul je pre mnohých veľkým prekvapením. V prvom rade sa po generačnej modernizácii nezmenila na SUV, čo jej slúži ku cti, zachovala si charakter akéhosi MPV pre moderných aktívnych ľudí, ktorým navyše záleží na tom, aby z výfuku nevypúšťali karcinogény. Trh v Severnej Amerike si môže novinku zakúpiť aj so spaľovacími motormi, pre nás, Európanov, si však juhokórejská automobilka pripravila výhradne elektrické verzie modelu. Ten nesie príznačný názov e-Soul a cenou sa zaraďuje do skupiny najdostupnejších plnohodnotných elektromobilov na Slovensku. Prečo plnohodnotných? Predsa preto, lebo dnes si už môžete zadovážiť aj elektromobil s cenou okolo 13-tisíc eur, ale v skutočnosti sa jedná o elektrické štvorkolky s dizajnom napodobňujúcim osobný automobil. e-Soul je stopercentné auto vrátane 7-ročnej záruky a plnou bezpečnosťou. Výrazný dizajn predných partií, ako aj samotnej siluety vozidla z profilu, je iba začiatok toho, čím chce e-Soul zaujať. To najpodstatnejšie sa skrýva až v jeho vnútri: oceňujeme predovšetkým solídny batožinový priestor s kapacitou 315 litrov, respektíve 1 339 litrov po sklopení zadných sedadiel a elektrický dojazd na úrovni 277 až 452 kilometrov. Výbavu ako Bluetooth, FULL LED svetlomety, vyhrievané sedadlá, systémy pre sledovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a rozjazdu, zadné parkovacie senzory či dvojzónovú automatickú klimatizáciu a cúvaciu kameru **dostanete už vo výbave Gold**. Ak si priplatíte za výbavu Platinum, dostanete napríklad aj navigačný systém s 10,25″ obrazovkou, audiosystém Harman/Kardon či bezdrôtovú nabíjačku na mobil, dažďový senzor alebo systém manažmentu teploty batérií. KIA e-Soul sa na Slovensku predáva v troch verziách. Líšia sa technologickou výbavou, maximálnym výkonom elektrického motora a kapacitou akulumátorov, teda aj praktickým dojazdom. Jedná sa o nasledovné verzie: **KIA e-Soul GOLD**, max. výkon 100 kW (136 k), kapacita akumulátorov 39,2 kWh, cena **35 690 €**
**KIA e-Soul GOLD**, max. výkon 150 kW (204 k), kapacita akumulátorov 64,0 kWh, cena **39 490 €**
**KIA e-Soul PLATINUM**, max. výkon 150 kW (204 k), kapacita akumulátorov 64,0 kWh, cena **41 290 €**


### Nová Kia Niro: čo sa vlastne zmenilo? KIA síce neukázala novú generáciu populárneho crossoveru Niro, ale dopriala mu balíček modernizácií, ktoré ho robia opäť o niečo atraktívnejším. Možno si poviete, že to ani nebolo potrebné, veď Niro je pekné a dizajnovo aktuálne a skutočnosť, že je piaty najpredávanejší model značky v roku 2018, hovorí sám za seba. Väčšie či menšie inovácie sú ale nakoniec viditeľné už na prvý pohľad. Crossover Niro si aj naďalej zachováva svoj charakter a kľúčový dizajn. Zachováva kultovú mriežku chladiča v štýle „tigrieho nosa“, ale nové nárazníky mu vpredu a vzadu dodávajú o niečo viac sebavedomia. Projektorové svetlomety boli prerobené v duchu unikátneho dizajnu „kocky ľadu“, na výber tiež Niro ponúkne Full LED svetlomety. Nové LED svetlomety vzadu majú modernejší svetelný podpis, v rohoch zadného nárazníka nachádzame nové reflektorové svetlá a zadné hmlové svetlá. V interiéri Kia zaviedla niekoľko vizuálnych a materiálových vylepšení, ktoré vytvárajú luxusnejšiu atmosféru a pozdvihujú kvalitu kabíny. Horná časť prístrojovej dosky má mäkkú povrchovú úpravu s vysoko kvalitným poťahom, prístrojová doska a panel prístrojov majú novú lesklú čiernu úpravu so striebornými detailmi alebo detailmi z lešteného chrómu. Kia tiež zavádza voliteľný nový 10,25-palcový širokouhlý TFT-LCD displej hlavnej obrazovky a pre vodiča 7,0-palcový prístrojový panel TFT Supervision. Niro je štandardne vybavené informačno-zábavným systémom s 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou a 4,2-palcovou prístrojovou kompasnicou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »