Cadillac predstavil luxusný sedan za cenu Škody Superb! V čom je háčik?

Američania v New Yorku predviedli nový Cadillac.
Vydané  Text: 

Cadillac predstavil dlho očakávaného nástupcu za modely ATS a CTS. Nový model, ktorý oficiálne debutoval pred pár dňami na autosalóne v New Yorku ponesie vlastné označenie CT5. **Automobilka novinku prezentuje ako luxusné vozidlo za cenu manažérskej strednej triedy.** Vyjadrenia značky však budeme musieť ešte nejakú chvíľku brať s rezervou a to, či zástupcovia na autosalóne len príliš nehyperbolizovali skutočnosť, sa dozvieme až po zverejnení oficiálneho cenníka. Predpokladáme však, že cenovka modelu CT5 sa bude pohybovať presne medzi hornou hranicou tradičnej strednej triedy a prémiovými vozidlami na úrovni Audi A4 či Mercedesu-Benz Tredy C. **Veľký presah medzi Cadillacom a autami ako Škoda Superb či Opel Insignia je tak málo pravdepodobný.**
Ak by sme mali vychádzať len z rozmerov Cadillacu CT5, tak s dĺžkou 4 924 mm, šírkou 1 883 mm a rázvorom 2 947 mm by **nový sedan mohol bez väčších problémov konkurovať aj väčším autám ako BMW radu 5 či Audi A6.** Zaujímavé je tiež ústrojenstvo pod kapotou v podobe twin-turbo 3.0 V6 s maximálnym výkonom až 420 koní, slabší dvojlitrový štvorvalec poskytne necelých 300 koní. **Tieto parametre prenesie na cestu cez zadné alebo všetky kolesá nová desaťstupňová automatická prevodovka.** Nebudú chýbať ani luxusné interiérové prvky či vysoká úroveň bezpečnostných alebo asistenčných systémov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.