Aktuality

Poznáme výhercu ankety Európske auto roka 2019! Víťazstvo bolo tesné:

Večer pred oficiálnym otvorením ženevského autosalónu sa niesol už tradične v duchu odovzdávania cien pre Európske auto roka 2019. Medzi tohtoročnými finalistami bolo naozaj z čoho vyberať. Okrem trendu SUV sa do prvej sedmičky dostal aj zástupca elektromobilov a priestor dostalo aj športové kupé. Konkrétne proti sebe bojovali francúzska Alpine A110, SUV Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Kia Ceed, elektromobil Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz triedy A a krásny Peugeot 508.

Samotný súboj bol nakoniec veľmi napínavý a na prvej priečke skončili hneď dve, filozoficky úplne odlišné vozidlá. Rovnakých 250 bodov totiž získal elektrický Jaguar aj Alpine A110. Nakoniec rozhodol počet umiestnení na prvej priečke novinárov rozdelených podľa krajín. Definitívnym víťazom sa tak stal Jaguar I-Pace (18 bodov), Alpine zaostávala o dva body. Tretia priečka patrila s 247 bodmi Kii Ceed, nasledoval Ford Focus s 235 bodmi, Citroën C5 Aircross s 210 bodmi. Predposledné miesto patrilo Peugeotu 508 (192 bodov) a posledná priečka putovala do Nemecka za Mercedesom triedy A (116 bodov).

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.