Posledné zachované BMW 1600 GT convertible prešlo rozsiahlym reštaurovaním, výsledok je hotový carporn každého motoristu

**BMW 1600 GT convertible** z roku 1967 je posledným Mohykánom, pretože ostal na svete skutočne posledným. V roku 1967 značka BMW vyrobila dva kusy tohto špeciálu s rukopisom talianskeho dizajnéra menom Pietro Frua. Zachoval sa však iba jeden z modelov, pretože prvý bol poškodený pri testovacích jazdách a následne zošrtotované. Obidve vozidlá vzišli z výrobnej linky v nemeckom Dingolfingu.


Športové kupé so strieborným lakom karosérie a tmavočervenou plátenou strechou bolo vlastníctvom Herbeta Quandta, hlavného akcionára BMW AG. V jeho rodine sa kupé dochovalo dlhé roky, až kým sa dostalo do rúk súkromným vlastníkom a následne sa BMW podaril historický kúsok odkúpiť naspäť. Výrobca sledoval plán zreštaurovať automobil ako súčasť tréningu nových špecialistov na mechaniku automobilov a karosárske práce.
Celý proces reštaurovania trval sedem rokov, dnes BMW 1600 GT convertible vyzerá presne tak, akoby práve vyšlo z výroby pred 51 rokmi.


Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk