Vzali si do parády Lexus UX – výsledok je úžasný!

Po vývoji tuningových balíkov pre Lexus ES a RC sa inžinieri japonskej divízie Toyota Racing Development pustili do najnovšieho crossoveru UX vo verzii F Sport. Výsledok ich práce stojí za to!
Vydané  Text: 
Bodykit pozostáva z predného spojlera, prahových líšt, aerodynamických oblúkov kolies, krytov na vonkajšie spätné zrkadlá, strešného spojlera, zadného difúzora a športových koncoviek výfuku. Všetky prvky sú vo farbe karosérie, alebo v prevedení s čiernym povrchom. Tento bohatý balík však nie je všetko, čo japonská pobočka TRD ponúka vlastníkom nového croosveru. Inžinieri vyvinuli aj nové 18-palcové kované hliníkové ráfiky, upravili pružiny a tlmiče pre zlepšenie stability podvozku.
### Prvé riešenie na svete Model UX na ulici vyniká už v štandardnej verzii. Pozornosť priťahujú úzke svetlomety ostrých tvarov, ochranné lišty blatníkov kolies a zadné svetlomety prepojené linkou zo 120 LED diód. Tuningové možnosti tohto jedinečného vozidla už predým vynikajúco ilustroval UX 250h upravený na objednávku Clarkom Ishiharom z autosalónu VIP Auto Salon Tuningowe, ktorý bol vystavený v auguste na Pebble Beach. Avšak Lexus UX nie je iba o vzhľade. Karoséria sériového automobilu je z hľadiska aerodynamiky starostlivo premyslená. Čepeľovité zadné svetlá zahřňajú špeciáne tvarované plutvy, ktoré zvyšujú stabilitu a podobnú funkciu má stupňovitá horná časť líšt blatníkov kolies. Pravdepodobne najzaujímavejším riešením sú 17-palcové aerodynamicky ventilované kolesá. Tvar profilu lúčov zabezpečuje chladenie kotúčových bŕzd a znižuje aerodynamický odpor po bokoch automobilu. Ide o prvé takéto riešenie na svete.
### Koľko to stojí? Rovnako ako v prípade nových modelov Lexusu ES a RC, sú tuningové časti vyvinuté spoločnosťou TRD Japan v súčasnosti k dispozícii iba v Japonsku. Bodykit so športovými koncovkami výfuku stojí 626 000 jenov, čiže necelých 5 000 eur, 18-palcové ráfiky znamenajú výdavok 382 000 jenov (okolo 3 000 eur), za balík na zlepšenie stability treba zaplatiť 100 000 jenov, čo je necelých 800 eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.