Na východe sa Škoda Rapid predáva s úplne odlišným dizajnom a technikou

V skutočnosti je to odlišné auto. Privítali by ste takýto dizajn Rapidu aj u nás?
Vydané  Text: 

Značka Škoda pôsobí medzinárodne a zaujímavým trhom pre mladoboleslavskú automobilku je aj pre nás ďaleký východ – India. Na tamojšom trhu predáva iba štyri modely: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Karoq, Fabia, ani Citigo tam uplatnenie nenachádzajú. Paradoxné je, že ešte viac na východ v Číne, Škoda vyrába predĺženú verziu SUV Karoq, malé SUV Kamiq a práve uviedla do predaja aj krásny Kodiaq GT s SUV-kupé karosériou.

SUV-kupé Kodiaq GT sa predviedol oficiálne – a je to nádhera!

Finálna podoba Škody Kodiaq GT je ešte krajšia ako doteraz publikované skice.

Zatiaľ, čo Kodiaq, Superb a Octavia sú pre Európu a Indiu prakticky totožné autá, indický Rapid s tým naším nemá veľa spoločného. Vlastne nič, výrobca tam zmenil všetko dôležité.
**Indická Škoda Rapid** stojí na základoch predchádzajúcej generácie Volkswagenu Polo v úprave sedan, ktorý sa predáva pod názvom Vento. Ďalej pozorujeme ukážkový príklad takzvaného rebadgingu, respektíve badge engineeringu, kedy sa vymení iba exteriérový dizajn vozidla a predáva sa pod novým menom, prípadne pod inou značkou výrobcu. Indická rapidka prevzala dizajn predných partií od európskej Fabie, čo znamená, že má väčšie predné svetlomety.

Pozrite si ďalšie oficiálne fotky nového SUV Škoda Kamiq

Škoda, že nová Škoda nebola navrhnutá pre európsky trh, pretože jazdiť toto malé SUV by sa nám rozhodne páčilo!

Špecifickosť trhu umožnila zväčšenie svetlej výšky podvozka na 165 mm, rozmery vozidla sú 4386 × 1699 × 1466 mm. Škoda Rapid s dizajnom Fabie sa predáva s 1,6-litrovými atmosférickými motormi MPI s výkonom 77 kW a automatickou 7-stupňovou alebo manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, naftový 1,5 TDI sa dodáva s výkonom 81 kW a taktiež s manuálom a automatikou DSG.
V Indii sa každý rok predá približne 2,5 milióna nových automobilov, pričom až polovičný trhový podiel má pre nás neznáma automobilka Maruti, ktorá patrí pod Suzuki. Druhou najúspešnejšou značkou je Hyundai, ktorú nasleduje Mahindra. *Článok bol pôvodne publikovaný 06.08.2018, 26.10.2018 prešiel redakčnou úpravou.*

Inzercia

Advertisement

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.