Elon Musk otvorí prvý Hyperloop už v decembri

Projekt ultrarýchlej dopravy narážal na množstvo problémov, ale Elon Musk konečne ohlásil otvorenie prvého z tunelov.
Vydané  Text: 

Elon Musk na svojom účte na sociálnej sieti Twitter oznámil, že „prvý tunel je takmer hotový“. Táto jedna veta rozpútala v internetovom svete veľký ohlas, pretože projekt Hyperloop už roky naráža na realizačné problémy, kameňom úrazu sa ukazujú financie. Dnes projekt vyzerá ako pripravený na prvý skutočný krok v ústrety komerčnému využitiu. Ešte pred rokom sme priniesli informáciu, že Hyperloop úspešne otestoval svoje technológie v malom meradle: Spoločnosť The Boring Company chcela pôvodne využiť tunel Hyperloop s dĺžkou 1,6 km, nakoniec sa však musela uspokojiť s priestorom iba 500 metrov. To ale stačilo na otestovanie techniky celého systému, ktorý jasne ukázal svoju životaschopnosť. Počas krátkeho testu bolo v tuneli vytvorené vákuum a špeciálne sane sa vďaka magnetickému nadnášaniu dokázali prepraviť na druhý koniec tunela za 5,3 sekundy. To všetko pri maximálnom preťažení 2G a rýchlosti 112 km/h.
V auguste Elon tvrdil, že sa bude snažiť cenu prepravy osekať na minimum, hovorilo sa o jedinom doláre, pričom v prvých mesiacoch malo byť cestovanie úplne bezplatné. Dnes sa tunel začína na parkovisku v Hawthorne v Kalifornii a končí na letisku Los Angeles. Nie je to práve veľká vzdialenosť, autom ju prekonáte za 9 minút pri normálnej premávke. Tunel je dlhý asi 5 kilometrov a zatiaľ nevieme, čo Elon slovom „otvorený“ vlastne myslí. Teda, či bude otvorený pre chodcov a cyklistov ako skratka naprieč mestom alebo bude aj plne využitý na pohyb kapsuly s cestujúcimi.
Na Slovensku sme chvíľu zažívali rozruch, pretože nová technológia dopravy mala spojiť Slovensko s Maďarskom a podnietiť tak turistický ruch, Hyperloop dokonca s Ministerstvom hospodárstva SR 9. marca 2016 spísalo Memorandum o preskúmaní možností realizácie projektu v našich podmienkach. Dnes už naisto vieme, že na Slovensku žiadny takýto moderný spôsob dopravy nebude, cestujúci sa budú musieť zmieriť s autobusmi a vlakmi.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.