Šéf VW ostro skritizoval EÚ pre jej emisné normy

Spravodlivý hnev na bruselský diktát alebo rozumné zhodnotenie blízkej budúcnosti? Vyjadrenia šéfa VW obsahujú oboje, správnou cestou bude dialóg a nachádzanie kompromisov, nie autoritárske populistické nariadenia.
Vydané  Text: 
Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)
* Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW od apríla tohto roku, nahradil Matthiasa Müllera; * okrem riadenia koncernu dohliada aj na vývoj nových modelov a technológií; * kritizuje stále náročnejšie emisné normy z dielne EÚ; * predpovedá výrazne negatívny scenár ako dôsledok týchto opatrení; Nové nariadenia Európskej únie o znižovaní emisií dopravy do roku 2030 sú natoľko drastické a zásadné, že negatívne ovplyvnia nielen nemecké automobilky, ale aj mestá, ktoré sú od výroby automobilov závislé. Tvrdí to Herbert Diess, generálny riaditeľ koncernu Volkswagen, pričom európske obmedzenia kladie do súvislosti s ohrozením až stoviek tisíc domácich pracovných miest a, paradoxne, zvýšením emisií oxidu uhličitého. Dôvod je jednoduchý. Diess vo svojom vyjadrení, ktoré postupne zdieľajú všetky významné motoristické magazíny, hovorí o zásadnej zmene štruktúry portfólia spoločnosti Volkswagen. Aby firma spĺňala moderné nároky na emisné normy, bude musieť do roku 2030 predávať až 30 percent elektromobilov. Ide o mimoriadne vysoké číslo, v praxi fakticky nereálne.
Diess okrem toho pripomína, že na starom kontinente sa dodnes na výrobu elektrickej energie využívajú zastaralé procesy – spaľovanie fosílnych palív. Elektromobily by mali po ich plánovanom rozšírení predstavovať významnú časť spotreby elektrickej energie, takže uhlíková stopa elektromobilov by mohla byť podľa niektorých odhadov ešte vyššia ako u konvenčných vozidiel so spaľovacím motorom. Generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen okrem toho stavia nové nariadenia do negatívnej súvislosti aj s pracovnými miestami. Pripomína mestá ako Detroit či Turín a dodáva, že zatiaľ čo priemerný spaľovací motor sa skladá z asi 1 200 dielov, ten elektrický iba z 200. To znamená, že automobilky nebudú potrebovať toľko času a ľudskej pracovnej sily na výrobu motorov, čo sa premietne do zamestnanosti a v konečnom dôsledku aj ekonomiky krajín. Nehovoriac o tom, že výrobu akumulátorov by musel Volkswagen presunúť do zámoria. Iba v Nemecku by regulácie emisií mohli negatívne ovplyvniť až 600-tisíc zamestnancov. O dopade na slovenskú zamestnanosť a ekonomiku, ktoré sú od zahraničných automobiliek priamo závislé, nechceme ani len špekulovať. Tvrdé slová riaditeľa koncernu ďalej pripomínajú, že súčasné nemecké automobilky majú asi iba 50-percentnú šancu na prežitie nasledovných dekád, ak nezačnú s významnou transformáciou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.