Zabaliť kľúč do alobalu má zmysel. Vyskúšali sme tipy z internetu.

Vyzerá to hlúpo, ale zabaliť kľúč od auta do alobalu môže mať zmysel najmä vtedy, keď máte rodinný dom.
Vydané  Text: 

Internet je dnes plný tipov, trikov a lifehackov, ktoré by ste vraj zaručene mali vyskúšať. Mnohé z nich sú neuveriteľné hlúposti, iné vedia byť celkom užitočné. Táto záležitosť s kľúčom v alobale vyzerá ako jeden z tých nezmyslov, ale keď to človek vyskúša a pochopí, môže to občas využiť. Tento kuriózny „lifehack“ môžu oceniť majitelia nových automobilov s bezkľúčovým odomykaním, ktorí žijú v rodinných domoch a majú vlastné parkovisko. Dnes už nie je výnimočné, že vám zlodeji ukradnú hoci aj bavoráka spred vlastného domu a vy ani len netušíte, kedy sa im to podarilo. Praktiky zlodejov áut sú dnes veľmi prepracované a vyspelé, nemusia lámať zámky alebo čokoľvek páčiť. Stačí im prenosný počítač, ktorý vie zachytiť signál z kľúča od auta. Kľúč od auta so systémom bezkľúčového odomykania neustále do okolia vysiela signály, ktoré vie dešifrovať iba jeden konkrétny automobil. **Tieto signály vedia zlodeji áut zachytiť, dekódovať a imitovať** tak, aby odomkli aj vaše auto. Stačí im priblížiť sa k vchodovým dverám domu, pretože väčšina ľudí si necháva kľúče od auta hneď vo vstupnej chodbe. **Keď kľúč od auta zabalíte do alobalu**, s vysokou účinnosťou zabránite šíreniu týchto jeho signálov do okolia. Dokonca to funguje až tak dobre, že keď sa s kľúčom v alobale postavíte k autu a snažíte sa ho odomknúť, auto nereaguje. Ak sa ale postavíte so zabaleným kľúčom hneď vedľa auta, predsa len zareaguje – poukazuje to na skutočnosť, že alobal zásadne skráti dosah signálu, ale nie úplne. Na vzdialenosť asi pol metra sa auto dá zamknúť, odomknúť a otvoriť aj bez použitia kľúča.
Jediný praktický význam balenia kľúča do alobalu spočíva v tom, že kľúč prestane vysielať signály, ktoré môžu využiť zlodeji na odcudzenie auta.
Ako bolo napísané v úvode, vyzerá to hlúpo a nevkusne. Ak ale máte reálne obavy, že vám ukradnú auto aj napriek tomu, že v ňom máte zabezpečovací systém, takto jednoducho zabránite niektorým zlodejom vykonať proces, ktorý si naplánovali s cieľom odcudziť vaše vozidlo. **Výsledok? Trik s kľúčom v alobale funguje**, respektíve sa dosah jeho signálu dramaticky zmenšuje.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.