Jubilejnú 2-milióntu hybridnú Toyotu kúpili u našich susedov

Nič netušiaca zákazníčka nakoniec dostala svoje nové auto s veľkou pompou a priamo od generálnej riaditeľky Toyoty.
Vydané  Text: 
Keď Magdalena Sobolewski-Berezová vstupovala do dverí varšavského predajcu, rozhodne netušila, že o pol hodiny neskôr bude slávnostne preberať kľúče od úplne novej Toyoty priamo od generálnej riaditeľky Toyoty (foto: Toyota)
### Toyota Motor Europe predala vodičke z Poľska hybridné vozidlo s poradovým číslom dva milióny. Zákazníčka si zvolila model Toyota C-HR Hybrid s dvojfarebným lakovaním karosérie. Hybridné modely, pohybujúce sa až 50 % času pri jazde v meste v bezemisnom režime, predstavujú cenovo dostupné a stále obľúbenejšie riešenie pre všetkých záujemcov o elektrifikovanú mobilitu. Takmer každá druhá Toyota predaná v Európe je v súčasnosti hybridná. Keď Magdalena Sobolewski-Berezová vstupovala do dverí varšavského predajcu, rozhodne netušila, že o pol hodiny neskôr bude slávnostne preberať kľúče od úplne novej Toyoty priamo od generálnej riaditeľky Toyoty. Ukázalo sa totiž, že pani Sobolewski-Berezová si práve kúpila dvojmiliónte hybridné vozidlo Toyota predané v Európe od roku 2000, kedy automobilka v tomto regióne hybridnú technológiu predstavila. „Jazdila som vozidlom inej značky so spaľovacím motorom, ale myslím, že hybrid je skvelou voľbou. O Toyotu C-HR som sa začala zaujímať kvôli jej jedinečnosti, nízkym emisiám, modernému dizajnu, pohodlnej jazde a batožinovému priestoru, ktorý je dosť veľký aj pre moje dva psy. Zvláštny význam pre mňa má i nízkoemisná prevádzka, pretože som biologička. Mojou vášňou je biodiverzita – zaujímam sa o ňu a sama chcem pomôcť ju zachovať pre budúce generácie. Verím, že hybridné vozidlá sú budúcnosťou, najmä v mestách, “ hovorí Sobolewski-Berezová, vedúca katedry biológie Varšavskej univerzity, ktorá ako darček zároveň získala tankovaciu kartu na jeden rok. Nezávislé výskumy ukazujú, že hybridné vozidlá Toyota s autonómnym dobíjaním sa pohybujú viac ako 50 % času v režime s nulovými emisiami, a to ako v meste, tak aj v prímestskom prostredí. Vozidlo nie je nutné zapájať do zásuvky, lebo systém zaisťuje automatické dobíjanie batérie počas jazdy, pri spomaľovaní a brzdení. V roku 2011 sa pre hybridné vozidlo rozhodlo 10 percent európskych zákazníkov. Tento údaj do roku 2018 exponenciálne narástol na 47 percent. Takmer každá druhá Toyota predaná v Európe je v súčasnosti hybridná. Vďaka obsiahlej modelovej rade, v ktorej má Toyota osem hybridných modelov a Lexus deväť, existuje dostatočne široká ponuka pre potreby akéhokoľvek zákazníka, od malej Toyoty Yaris Hybrid až po vlajkové kupé Lexus LC500h.
Magdalena Sobolewski-Berezová si v poľskej Varšave kúpila v poradí 2-milióntu hybridnú Toyotu, model C-HR(foto: Toyota)
### Cieľ: Znížiť emisie o 90 percent Od roku 1997, kedy Toyota prvýkrát predstavila model Prius, dokázala automobilka po celom svete predať cez 12 miliónov hybridných vozidiel. Dnes Toyota ponúka vo viac ako 90 krajinách a regiónoch celého sveta 34 rôznych modelov s hybridným pohonom. To pomohlo k zníženiu emisií CO2 o plných 93 miliónov ton. V októbri 2015 Toyota vyhlásila svoj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v ktorom si stanovila do roku 2050 znížiť priemerné emisie CO2 u nových vozidiel o 90 percent oproti hodnotám roku 2010. Tento cieľ chce Toyota dosiahnuť urýchlením všeobecného presadzovania elektrifikovaných modelov. Do roku 2030 chce Toyota každoročne predávať cez 5,5 milióna hybridných vozidiel – z toho najmenej jeden milión by mali predstavovať vozidlá s nulovými emisiami. Hybridná technológia od Toyoty tvorí základ portfólia vozidiel šetrných k životnému prostrediu, či už ide o plug-in hybridy (PHEV), elektromobily s batériovým pohonom (BEV) alebo elektromobily na palivové články (FCEV).








Pokračujte na ďalší príspevok »