Toto vás zaručene dostane: Ferrari predstavilo nový jednomiestny spider Monza SP1!

Nemá čelné sklo a zrýchľuje za 2,9 sekundy! Toto je orgazmus pre každého petrolheada.
Vydané  Text: 

* **Ferrari Monza SP1 je najnovší roadster/spider talianskej automobilky**; * **odvodený model Monza SP2 ponúkne priestor aj pre spolujazdca**; * **automobilky nadväzujú na legendárne modely 166 MM (1948) Barchetta, 750 Monza a 860 Monza**; * **počet vyrobených kusov je už dnes limitovaný**. **Nič krajšie dnes zaručene neuvidíte**. Talianska značka Ferrari po predčasnom úniku fotografií oficiálne predstavila dva úplne nové modely, ktoré plánuje vyrobiť iba v limitovanej sérii. Modely Monza SP1 a SP2 ponúkajú mimoriadny zážitok z jazdy vďaka svojmu dizajnu, konštrukcii, posedu a motoru.
Dva nové roadstery sa líšia počtom miest na sedenie – SP1 ponúka miesto iba pre vodiča, SP2 má aj sedadlo pre spolujazdca. SP1 má z tohto dôvodu prekrytovanú väčšinu interiéru, ktorá v SP2 otvorená. V oboch modeloch chýba čelné sklo, sú typické dlho prednou kapotou, nízkym profilom a výrazne estetickou siluetou. Verzia pre dvoch pasažierov má vzadu dvojicu výrazných „plutiev“, zatiaľ čo SP1 ju má iba jednu a umiestnenú asymetricky na ľavej strane.
Podľa Ferrari bolo cieľom dizajnérov priblížiť sa ku skúsenosti, ktorú zažívajú piloti monopostov F1, preto kokpit vodiča obklopuje a nedáva mu veľa priestoru na komfort. Prioritou bolo čo možno najintenzívnejšie spojenie vodiča s jeho autom. Zaujímavosťou je, že svoj priestor v interiéri našla aj stredová konzola s početnými ovládačmi a tlačidlami, avšak schovaná pod masívnym stredovým pozdĺžne vedeným rámom karosérie. Srdcom noviniek je najvýkonnejší motor, aký kedy v Maranelle vyrobili – 810 cv V12. Dvanásťvalec umožňuje spiderom rozbehnúť sa z pokona na rýchlosť 100 km/h už za 2,9 sekudy, rýchlosť 200 km/h dosiahne za 7,9 sekundy. Ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 300 km/h.
Motor má impozantné technické údaje:

**Zdvihový objem** 6496 cm3
**Maximálny výkon** 603 kW (810 k) pri 8500 ot./min.
**Maximálny krútiaci moment** 719 Nm pri 7000 ot./min.

Vozidlo s dĺžkou 4 657 mm a šírkou 1 996 mm je vysoké iba 1 155 mm a váži 1 500 kilogramov. V prípade dvojmiestnej verzie sa k hmotnosti pripočítava ešte 20 kilogramov navyše. Ferrari uvádza, že meranie spotreby a emisií ešte prebieha pod hlavičkom homologizácie, v skutočnosti však tento údaj absolútne nikoho nezaujíma.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.