Kadjar prišiel na trh ešte v roku 2015 ako elegantnejší brat Nissanu Qashqai, ktorého úspech chceli napodobniť. Za tri roky Renault vyrobil viac ako 450 tisíc kusov a teraz prišiel čas na jemný facelift. Dobre vyzerajúci exteriér nebolo treba drasticky meniť. Evolučné zmeny nachádzame najmä na nárazníkoch a predných LED svetlometoch, kde sa presťahovali smerovky. Maska môže mať po novom aj chrómované plôšky a nový je tiež dizajn kolies. Dôležitejšie zmeny nájdeme v interiéri. Nová je sedempalcová obrazovka infotainmentu s lepším rozlíšením a grafikou, lepšie budú tiež reakcie na dotyk. Po vzore modelu Duster sú nové aj kruhové ovládače klimatizácie a tlačidlá pre sťahovanie okien sú navyše konečne podsvietené.

Renault Kadjar Facelift (2019)

Kvalitnejšie výplne dverí majú väčšie odkladacie priestory, do ktorých sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša s vodou, zatiaľ čo sedačky s novým čalúnením majú teraz nastaviteľnú aj dĺžku sedadla. Menil sa tiež stredový tunel, do ktorého sú teraz aplikované väčšie držiaky nápojov alebo výduchy klimatizácie pre cestujúcich vzadu.

Renault Kadjar Facelift (2019)

To najdôležitejšie sa ale v rámci modernizácie odohralo pod kapotou. Po vzore iných modelov získal Kadjar preplňovaný štvorvalec 1.3 TCe s filtrom pevných častíc, ktorý bude v ponuke so 103 a 118 kW. Obe verzie bude možné kombinovať s manuálom alebo dvojspojkovou prevodovkou. Nové vznetové agregáty nájdete pod označením Blue dCi. Ako už napovedá názov, tieto jednotky budú štandardne dodávané s nádržkou na technickú močovinu AdBlue. Okrem klasickej 1,5-ky (85 kW) prichádza na trh aj nový agregát s objemom 1,7 litra. Ten ponúkne výkon 110 kW a možnosť kombinácie s pohonom 4x4 od Nissanu.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie