FOTO: Renault predstavil modernizovaný Kadjar! Čo prináša?

Kadjar prišiel na trh ešte v roku 2015 ako elegantnejší brat Nissanu Qashqai, ktorého úspech chceli napodobniť. Za tri roky Renault vyrobil viac ako 450 tisíc kusov a teraz prišiel čas na jemný facelift. Dobre vyzerajúci exteriér nebolo treba drasticky meniť. Evolučné zmeny nachádzame najmä na nárazníkoch a predných LED svetlometoch, kde sa presťahovali smerovky. **Maska môže… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Kadjar prišiel na trh ešte v roku 2015 ako elegantnejší brat Nissanu Qashqai, ktorého úspech chceli napodobniť. Za tri roky Renault vyrobil viac ako 450 tisíc kusov a teraz prišiel čas na jemný facelift. Dobre vyzerajúci exteriér nebolo treba drasticky meniť. Evolučné zmeny nachádzame najmä na nárazníkoch a predných LED svetlometoch, kde sa presťahovali smerovky. **Maska môže mať po novom aj chrómované plôšky a nový je tiež dizajn kolies.** Dôležitejšie zmeny nájdeme v interiéri. Nová je sedempalcová obrazovka infotainmentu s lepším rozlíšením a grafikou, lepšie budú tiež reakcie na dotyk. **Po vzore modelu Duster sú nové aj kruhové ovládače klimatizácie a tlačidlá pre sťahovanie okien sú navyše konečne podsvietené.**
**Kvalitnejšie výplne dverí majú väčšie odkladacie priestory,** do ktorých sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša s vodou, zatiaľ čo sedačky s novým čalúnením majú teraz nastaviteľnú aj dĺžku sedadla. Menil sa tiež stredový tunel, do ktorého sú teraz aplikované väčšie držiaky nápojov alebo **výduchy klimatizácie pre cestujúcich vzadu.**
To najdôležitejšie sa ale v rámci modernizácie odohralo pod kapotou. **Po vzore iných modelov získal Kadjar preplňovaný štvorvalec 1.3 TCe s filtrom pevných častíc, ktorý bude v ponuke so 103 a 118 kW. Obe verzie bude možné kombinovať s manuálom alebo dvojspojkovou prevodovkou.** Nové vznetové agregáty nájdete pod označením Blue dCi. Ako už napovedá názov, tieto jednotky budú štandardne dodávané s nádržkou na technickú močovinu AdBlue. Okrem klasickej 1,5-ky (85 kW) prichádza na trh aj nový agregát s objemom 1,7 litra. Ten ponúkne výkon 110 kW a možnosť kombinácie s pohonom 4×4 od Nissanu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.