FOTO: Toto je nový Mercedes-Benz GLE! Pozrite si exkluzívne fotografie

**Jednou z najžiadanejších noviniek tohtoročného parížskeho autosalónu je úplne nová generácia modelu GLE. Veľké SUV preberie väčšinu technologických noviniek z Triedy A.** Na palubnej doske nebude chýbať dvojica širokouhlých obrazoviek so systémom MBUX a funkciou rozpoznávania hlasových pokynov. Interiér má navyše pôsobiť ešte luxusnejším dojmom. **V porovnaní s predchodcom má nový Merceds-Benz GLE podstatne väčší rázvor (2 995 milimetrov, plus… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Jednou z najžiadanejších noviniek tohtoročného parížskeho autosalónu je úplne nová generácia modelu GLE. Veľké SUV preberie väčšinu technologických noviniek z Triedy A.** Na palubnej doske nebude chýbať dvojica širokouhlých obrazoviek so systémom MBUX a funkciou rozpoznávania hlasových pokynov. Interiér má navyše pôsobiť ešte luxusnejším dojmom.
**V porovnaní s predchodcom má nový Merceds-Benz GLE podstatne väčší rázvor (2 995 milimetrov, plus 80 mm).** Z toho vyplýva výrazné zväčšenie vnútorného priestoru, najmä pre cestujúcich sediacich vzadu. Priestor na nohy v druhom rade sedadiel sa zväčšil o 69 milimetrov na 1 045 milimetrov. **Priestor nad hlavou v priestore pre cestujúcich sediacich vzadu sa sériovo, dodávanými pevne uchytenými zadnými sedadlami s operadlom deleným v pomere 40 : 20 : 40 zväčšil o 33 milimetrov na 1 025 milimetrov.** A pretože A-stĺpik dostal strmší sklon, pocit voľného priestoru a komfort nastupovania v prvom rade sa opäť zlepšili.
**Celosvetovou novinkou v rámci SUV, ktorá je dostupná na želanie, je plne elektricky ovládaný druhý rad sedadiel nastaviteľný v šiestich smeroch.** Pritom možno pravé a ľavé miesto na sedenie samostatne prestaviť v pozdĺžnom smere až o 100 milimetrov, zmeniť sklon operadiel a sklopiť ich v pomere 40 : 20 : 40 ako aj nastaviť výšku opierok hlavy. Nastavenie zadných sedadiel sa ovláda prostredníctvom spínačov v obložení dverí typických pre značku Mercedes-Benz. Aj úplné sklopenie zadného operadla sa ovláda plne elektricky cez samostatnú lištu s ovládačmi v batožinovom priestore. **Objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami má až 825 litrov a v prípade sklopeného druhého radu sedadiel narastie až na 2 055 litrov.** O 72 milimetrov širší ložný priestor umožňuje lepšie uloženie rozmernej batožiny. Na praktické uloženie rekreačného náčinia v interiéri boli vyvinuté špeciálne držiaky a ochranné zariadenia ako príslušenstvo. **V kombinácii so vzduchovým pružením AIRMATIC možno spínačom spustiť zadnú časť približne o 40 mm nižšie, čo uľahčí manipuláciu s nákladom.**
Exteriér prešiel skôr evolučnými zmenami. Do súčasného dizajnového jazyka zapadá najmä vďaka rozpoznateľným tvarom predných a zadných Full LED svetlometov. Robustnosť zdôrazňujú aj veľké kolesá s priemerom 18 až 22 palcov, nechýba výrazné plastové obloženie podbehov a citlivých častí karosérie. **Svetovou novinkou je systém, ktorý dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Takto pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom a v priečnom smere, ale aj proti vertikálnemu pohybu.**
Nový Mercedes-Benz GLE bude v základe dostupný s novým radovým šesťvalcovým benzínovým motorom s výkonom 270 kW. Ponuku neskôr doplnia aj iné agregáty, medzi ktorými budú aj naftové a hybridné verzie. **Prvý raz je v prípade vozidiel so šesťvalcovým alebo osemvalcovým motorom ako aj hybridného vozidla dobíjateľného zo siete v ponuke plne variabilný pohon všetkých kolies (Torque on Demand, TonD), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %.** S terénnym balíkom na želanie je ako svetová novinka k dispozícii taktiež plne variabilný pohon všetkých kolies (TonD) pre režimy lowrange (s redukovaným terénnym prevodom) a highrange (bez redukovaného terénneho prevodu). Mercedes-Benz GLE je pritom tak prispôsobený na jazdu v teréne ako ešte nikdy predtým.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.