Cenový tip: Nový Ford Focus je už v predaji so zvýhodnením do 3500 eur

Redakcia, 17.08.2018
Slovenská cena nového Focusu je 17 590 €, so uvádzacími zľavami však môžete ušetriť tisíce.

Automobilka považuje nový Focus za najinovatívnejší, najdynamickejší a najvzrušujúcejší Ford v histórii.

Ford Focus pôsobí dynamickejším a modernejším dojmom, samotným dizajnom však nešokuje. Novinka akoby z oka vypadla malej Fieste. V rámci kreatívneho brainstormingu však dizajnéri prišli s nápadom prevziať niektoré zaujímavé estetické riešenia aj od prémiovej konkurencie.

Grafika predných svetlometov a spôsob zápisu označenia modelu na zadnom veku kufra sú typické pre automobilku Volvo. Štylisticky nám však predná časť nového Focusu pripomína ďalšiu bývalú značku, ktorú mal Ford kedysi vo svojom vlastníctve - Aston Martin.

Prečítajte si aj:


Jazdili sme na novom Forde Focus! Aké v nás zanechal dojmy?

Redakcia


Pozitívne hodnotíme posnutie predných stĺpikov viac dozadu a zväčšenie rázvoru o 53 mm, ktoré bude mať nezanedbateľný vplyv nielen na jazdné vlastnosti, ale aj priestorovú ponuku na zadných sedadlách. Batožinový priestor dosahuje so sklopenými sedadlami až 1 354 dm3 (hatchback) alebo 1 653 dm3 (kombi).

FOTOGALÉRIA: Nový Ford Focus oficiálne! Od začiatku aj ako kombi a crossover.

Nový Ford Focus sa na Slovensku predáva v nasledovných úrovniach výbavy:

TREND (od 17 590 €, so zľavou od 14 990 €)
EDITION (od 19 690 €, so zľavou od 16 790 €)
TITANIUM (od 24 990 €, so zľavou od 21 590 €)
ST LINE (od 24 690 €, so zľavou od 21 190 €)

Za najlepšie vybavený Focus ST Line s motorom 2.0 TDCi EcoBlue (110 kW / 150 k) a automatickou 8-stupňovou prevodovkou zaplatíte 31 990 € a s aktuálnym bonusom vo výške 3500 eur iba 28 490 €.


Ponuka motorov obsahuje:

1.0 EcoBoost 74 kW / 100 k alebo 92 kW / 125 k;
1.5 TDCi EcoBlue 70 kW / 95 k;
2.0 TDCi EcoBlue 110 kW / 150 k.

Motory sa dajú kombinovať so 6-stupňovou manuálnou a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Pozrite si kompletný cenník nového Ford Focus tu



Nové asistenčné systémy posúvajú Focus na druhú úroveň autonómneho riadenia. Adaptívny tempomat teraz dokáže vozidlo nielen úplne zastaviť, ale následne ho aj opäť uviesť do pohybu. Funkciu Stop and Go využijete najmä v ranných, poobedňajších alebo (v prípade Bratislavy) celodenných zápchach.

Pre fanúšikov dynamickej jazdy je podstatný aj údaj týkajúci sa zvýšenia tuhosti karosérie až o 20 %. Zaujímavé sú tiež adaptívne tlmiče, ktoré, v závislosti od kvality povrchu, dokážu zmeniť charakter každé dve milisekundy.