Pripomeňte si skvelý Šokov stand up o legendárnom Oltcite

Všetky nedostatky rumunského Oltcitu v niekoľkých minútach!
Vydané  Text: 
Juraj „Šoko“ Tabaček a jeho standup pre Silné reči o Oltcite
### Pokiaľ ide o slovenské stand upy, zvyčajne sa na nich vieme zabaviť, ale vtipné monológy nám obyčajne neostávajú v pamäti dlhší čas. Výnimkou je tento standup Juraja Šoka Tabačeka, ktorý sa venoval iba jedinej veci: rumunskému Oltcitu. Oltcit je výrobok rumunského závodu S.C. Automobile Craiova, ktorého početné exempláre brázdili východoeurópske cesty na sklonku obdobia reálneho socializmu aj dlho po ňom. Pôvodná podoba Oltcitu vychádza z konceptu Prototype Y, ktorý v roku 1977 vyvinula automobilka Citroën na základe zmluvy s rumunským štátom. Rumunská fabrika bola dostavaná vzápätí po tom, aby v roku 1981 začala chrliť do sveta prvý trojdverový hatchback nezameniteľného dizajnu. Východný brat Citroënu Visa sa na nesocialistických trhoch predával ako Citroën Axel, pričom v predaji bol s lepšou výbavou, päťstupňovou prevodovkou aj silnejšou jednatrojkou.

Čítajte aj o našej jazde na Oltcite 11R Club: Ceausescova pomsta alebo verný spoločník?

Osudom československého trhu sa však stali výhradne modely 11R a RL (lepšia výbava). Prvé rumunské vozidlá boli u nás testované v roku 1984, k zákazníkom sa však vinou zdĺhavej byrokracie dostali až o tri roky neskôr. Cena? 69 000 Kčs pri priemernej mzde 3026 Kčs. Zatiaľ čo u nás po otvorení hraníc záujem o malého Rumuna rýchlo opadol, vo svojej vlasti vznikal až do roku 1996.








Pokračujte na ďalší príspevok »