Alternatívna minulosť automobilového sveta! Ako by vyzerali moderné autá, keby ich predstavili o 40 rokov skôr?

Holandský grafik a ilustrátor, Ruben Ooms, prišiel so zaujímavou myšlienkou prekresliť aktuálne modely značiek do inej doby. Aj vďaka realistickému stvárneniu si teraz dokážeme predstaviť, ako by vyzerali Porsche Cayenne, Toyota Prius, Mercedes-Benz Triedy A či Peugeot 1007 niekoľko desaťročí predtým, než boli v skutočnosti predstavení.
Vydané  Text: 
Prvý Cayenne bol predstavený v roku 2002 a nešlo o dizajnový skvost. Oveľa viac by sa nám páčila prvá generácia inšpirovaná klasickou 911-kou z roku 1967!
Ochranné panely Airbump na Citroënoch dlho nevydržali. Cactus ich stratil už po facelifte, no práve ten inšpiroval Rubena k návrhu teoretického nástupcu modelov Ami 6 a Ami 8. A vôbec by to ako módna záležitosť nevyzeralo zle!
Audi R8 je zaujímavé auto. Ešte väčší rozruch by podľa nás spôsobilo v polovici osemdesiatych rokov, pohľad na retro stvárnenie tohto auta vyvoláva zimomriavky.
Peugeot 1007 nedokázali zákazníci v roku 2005 pochopiť ani oceniť. Dvere z dodávky by sa však obyvateľom Paríža z roku 1965 páčiť mohli, nemyslíte?
Keby ropná kríza zo začiatku 70-tych rokov trvala dlhšie, mohlo dôjsť k predstaveniu modelu Prius oveľa skôr. Na obrázku je vidieť, že grafikovi sa podarilo zachovať hlavné črty tohto modelu a podľa nás by v daných rokoch spôsobil Prius nielen ekologickú, ale aj dizajnovú revolúciu.
SUV mánia začala ovplyvňovať zdravý úsudok ľudí až začiatkom nového milénia. Keby však Range Rover prišiel so svojim modelom Evoque už v roku 1970, pravdepodobne by dnes už sedany ani kombi autá neexistovali (hrozná predstava).
Éra jednopriestorových hatchbackov sa pre Mercedes-Benz začala až v roku 1997 a medzi fanúšikmi spôsobila poriadny rozruch. Kým niektorí tento koncept privítali, iní sa s myšlienkou luxusného hatchbacku dodnes nevyrovnali. Nedokážeme si preto ani predstaviť, akú kontroverznú spätnú väzbu by mala Trieda A, keby bola predstavená v roku 1955.
Ekologický superšport s hybridným pohonom, BMW i8, nám naznačil, akým smerom sa bude vývoj áut v najbližších rokoch uberať. Keby sa nám však nejakou náhodou podarilo všetky zásoby ropy vyčerpať už koncom 50-tych rokov, automobilka by s týmto modelom musela prísť o niečo skôr.
Alfa Romeo MiTo sa vyrábalo od roku 2008 na platforme Fiatu Punto a donedávna tento model prežíval bez väčšieho záujmu verejnosti. V Alfe možno len nevystihli tú správnu dobu, malé autá totiž „leteli“ v polovici minulého storočia.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.