Fotogaléria: Nové Audi Q8 je prvé SUV-kupé z Bratislavy

Trvalo to naozaj veľmi dlho, ale dočkali sme sa. Dlho očakávané SUV kupé od značky Audi je realitou a vyzerá ešte lepšie, ako sme predpokladali. V launchovacej oranžovej úprave karosérie vynikajú detaily jeho karosérie, ktoré nadobudli priam postmoderných čŕt.
Vydané  Text: 

### Má dĺžku takmer päť metrov, šírku dva metre a pôsobí ako musclecar veľkých esúvečiek. Stojí na podvozku Q7 a bude konkurovať automobilom BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupe. Strecha je o 4 cm nižšie a zadný previs o 66 mm kratší ako u Q7, novinka má navyše bezrámové okná dverí a priemer diskov môže v najvyššej výbave dosiahnuť až 22 palcov. Najmenšie možné kolesá, aké možno na Q8 osadiť, majú priemer 19 palcov. Svetlá výška je skvelých 254 mm. Finálna verzia autombilu sa v porovnaní s konceptom sa líši v niekoľkých kľúčových prvkoch. V prvom rade je to samotná predná maska, ktorá napokon obsahuje tradičný gril kryjúci chladič. Výrobca do základnej verzie nenamontuje tie príťažlivé vertikálne mreže, ktoré sa objavovali na koncepte a do hotovej verzie automobilu napokon výrobca pridal aj tradičné kľučky dverí, v koncepte boli línie dverí čisté a neprerušené, ako to má Tesla. Profil nového Audi Q8 však vyzerá skvele, kombináciu SUV-kupé predvádza v odlišnej forme, než ktorú využívajú Mercedes-Benz GLE Coupe a BMW X6. Spodná hrana zadného okna v Q8 nie je tak výrazne zvýšená v porovnaní so zvyškom bočnej línie vozidla, preto pôsobí o niečo menej robustne, viac atleticky.
Zaujímavosťou je, že hlavné svetlá sú zatmavené, čím Audi odkazuje na Quattro Coupé z 80. rokov. Hlavné svetlomety sú teda nenápadné a počas dňa ľahko prehliadnuteľné, tie viditeľné sú v skutočnosti iba denné LED svetlá.
Napriek skrátenému zadnému priestoru zostáva v Q8 veľa priestoru: kufor má štandardný objem 605 litrov, čo je dosť pre celú rodinu. Ak by tento priestor aj tak nestačil, zadné sedadlá sa dajú sklopiť.
Predná časť interiéru je prakticky identická s limuzínou Audi A8, priestoru dominujú displeje a moderná interpretácia luxusu, v ktorom sa počíta aj s rozsiahlymi lesklými plochami. Mechanické ovládače a tlačidlá v automobilke pomaly strácajú slovo a nahradzujú ich virtuálne tlačidlá a iné jemné ovládacie prvky, napríklad ovládanie klimatizácie je kompletne vyriešené cez rozmerný dotykový displej s inverznou grafikou.
Motorizácie nového Audi Q8 počítajú so 48-voltovým elektrickým doplnkovým pohonným systémom typu „mild hybrid“, ktorý bude autám dopomáhať dosahovať nižšiu spotrebu paliva a teda aj nižšie emisie skleníkových plynov. Hybridný pohon dostane aj neskôr dostupný naftový variant. Prvým motorom bude v čase spustenia predaja v roku 2019 vidlicový 6-valec 3,0 TDI s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 600 Nm. Neskôr sa do predaja dostane slabšia verzia motora 3,0 TDI (170 kW) s označením 45 TDI a benzínový 6-valec 3,0 TFSI (250 kW).








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.