SEAT sa snaží zlepšovať zrak, sluch, čuch a hmat svojich pracovníkov. Chce dosiahnuť lepšie odhaľovanie nedostatkov kvality

Môže automobilka ovplyvňovať schopnosti svojich zamestnancov a vychovávať z nich „superkvalitárov“? SEATu sa to darí, sleduje tým zvýšenie kvality výstupnej kontroly vlastných áut ešte vo výrobe.
Vydané  Text: 
SEAT využíva pri svojich výrobných procesoch aj virtuálnu realitu (ilustračné foto od SEATu)


Pracovníci automobilky SEAT každý deň skontrolú až 2300 nových kusov automobilov. Každé jedno auto, ktoré prešlo výrobným procesom, sa vo finále podrobuje 8-minútovej dôsledne naplánovanej kontrole, aby sa odhalili prípadné nedostatky na karosérií, na spojoch, v interiéri na čalúnení a vôbec všetkom, čím je auto tvorené. Pracovníci musia vedieť dokonca aj rozpoznať najmenšie odchýlky vo vôni kože, do ktorej sú čalúnené sedadlá.

Podľa Álvara Niña zo SEATu sa síce vo výrobe používa 2-tisíc robotov v karosárni a ďalších 125 montážnych plne autonómnych robotov v montážnych halách, ľudský prvok je však nenahraditeľný. Vo výrobnom závode Martorell pracuje 7000 zamestnancov a každý z nich je pre plynulý beh výroby nevyhnutný.

Na detailoch záleží vždy, bez ohľadu na to, či si kupujete auto za 30-tisíc alebo 13-tisíc eur. Podľa SEATu majú schopnosť rozpoznávať aj najmenšie nedostatky práve ľudia a investuje do ich vzdelávania veľa úsilia.


„Ľudia sú schopní rozlíšiť vyše 10-tisíc rozličných pachov, počuť zvuk s frekvenciou od 20 do 20 000 Hz a rozlíšiť milióny farieb. Hoci zmysly sú rodenou danosťou všetkých ľudí, je potrebné ich trénovať aby mohli registrovať maximum. Oddelenie kvality značky SEAT vytvorilo senzorické tréningové centrum, v ktorom zamestnanci dostávajú špeciálny tréning, zostrujúci ich zrak, hmat, sluch a čuch. Títo špecialisti budú zodpovední na finálnu inšpekciu vozidiel pred opustením výrobného závodu a cestou k zákazníkovi.“ uvádza sa v tlačovej správe od výrobcu.

Orientácia na detaily, pozorovacie schopnosti, perfekcionizmus a precíznosť sú vlastnosti, ktoré podľa učiteľa kurzov Álvara Niña charakterizujú týchto expertov. Po tréningu sú schopní odhaliť odchýlky o 1 milimeter alebo jemné farebné variácie, ktoré je ťažké vidieť na prvý pohľad.

SEAT si aj takto vychováva špičkových odborníkov s takmer nadľudskými schopnosťami. Preto „takmer“, pretože sa stále pohybujú v rovine ľudských schopností, ale prekonávajú priemer.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.