Nová generácia BMW X4 zrýchľuje so šesťvalcom už za 5,8 sekundy

Nové kompaktné SUV-kupé je konečne estetickejšie a okulahodiace ako jeho väčší kolegovia.
Vydané  Text: 
Keď BMW uviedlo do svojho portfólia model X4, opäť tým vzbudilo pozornosť a snáď aj trocha kontroverzie – istotne by sa dalo pochybovať o tom, či skutočne zákazníci a priaznivci bavorákov potrebujú ďalšie kompaktné SUV, keď ich perfektne reprezentoval model X3. Nakoniec sa ukázalo, že X4 s karosériou v štýle štvordverového kupé ľudia chcú, dokonca ich nakúpili dovedna 200-tisíc kusov. Nové BMW X4 je v porovnaní s prvou generáciou viditeľne estetickejšie a „ladnejšie“. TIe predné svetlomety v roku 2014 pripomínali starší dizajn SUV-čka X3, pretože boli hranaté a akosi vybočovali z aktuálneho dizajnového jazyka značky. Dnes sa stretávame s novou podobou X4, ktorá ostré črty prednej masky vymenila za ladnejšie a oblejšie tvary, podobnosť s X3 je očividná.
Dynamické proporcie nového BMW X4 zdôrazňuje aj grafika rámu okien, ktorej nechýba typický dizajnový prvok známy ako Hofmeisterov oblúk na zadnom C-stĺpiku. Oproti predchádzajúcej generácii je nový model s celkovou dĺžkou 4 752 mm dlhší o 81 mm, rázvor sa natiahol o 54 mm na 2 864 mm, šírka o 37 mm na 1 918 mm a dynamickejšie proporcie nového modelu BMW X4 umocňuje aj zníženie celkovej výšky o 3 mm na 1 621 milimetrov. Vyváženie vozidla 50 : 50 medzi prednou a zadnou nápravou podčiarkujú krátke previsy a výrazné blatníky, uvádza BMW vo svojej tlačovej správe. Dvojité svetlomety s typickými šiestimi očami sériovo využívajú LED technológiu.
Prvý raz sú pre nové BMW X4 k dispozícii aj prvky z programu BMW Individual. Ponuka mimoriadne exkluzívnych exteriérových doplnkov obsahuje aj paletu lakov BMW Individual vrátane metalízy Sonnenstein a 21-palcové disky kolies z ľahkých zliatin BMW Individual.

Modely BMW X4 pri začiatku predaja:

BMW X4 xDrive20i:

4-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 998 cm3,
Výkon: 135 kW (184 k) pri 5 000 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 290 Nm pri 1 350 – 4 250 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 8,3 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 215 km/h,
Kombinovaná spotreba: 7,3 – 7,1 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 168 – 163 g/km.

BMW X4 xDrive30i:

4-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 998 cm3,
Výkon: 185 kW (252 k) pri 5 200 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 350 Nm pri 1 450 – 4 800 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,3 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h,
Kombinovaná spotreba: 7,3 – 7,2 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 168 – 164 g/km.

BMW X4 M40i (predbežne dostupné od výroby v auguste 2018):

Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Výkon: 265 kW (360 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 500 Nm pri 1 520 – 4 800 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 4,8 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h,
Kombinovaná spotreba: 9,2 – 9,0 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 213 – 209 g/km.

BMW X4 xDrive20d:

4-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 995 cm3,
Výkon: 140 kW (190 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 8,0 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 213 km/h,
Kombinovaná spotreba: 5,6 – 5,4 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 149 – 142 g/km.

BMW X4 xDrive25d:

4-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 995 cm3,
Výkon: 170 kW (231 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 500 Nm pri 2 000 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 230 km/h,
Kombinovaná spotreba: 5,7 – 5,5 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 149 – 145 g/km.

BMW X4 xDrive30d (predbežne dostupné od výroby v auguste 2018):

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 5,8 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h,
Kombinovaná spotreba: 6,2 – 5,9 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 163 – 156 g/km.

BMW X4 M40d:

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 240 kW (326 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 680 Nm pri 1 750 – 2 750 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 4,9 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h,
Kombinovaná spotreba: 6,6 – 6,4 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 173 – 170 g/km.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.