Mercedes-Benz Triedy A – Nová éra kompaktov je tu!

Nemci zotreli hranice kompaktnej triedy.
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz Triedy A nanovo definuje moderný luxus v triede kompaktných vozidiel a spôsobuje revolúciu v dizajne interiéru. Konzervatívnejší prístup bol využitý pri navrhovaní exteriéru, ktorý si zachoval tradičné proporcie. Rovnaké zamračené svetlá a prednú masku už poznáme z nedávno predstaveného modelu CLS. Aj vďaka tomu môže kompakt preberať tie najmodernejšie asistenčné systémy a technológie, ako napríklad Multibeam LED svietenie či poloautonómne riadenie z väčších modelov značky.
Veľký dôraz bol kladený aj na celkovú aerodynamiku, vďaka čomu dosiahli nielen najnižšiu úroveň odporu vzduchu v segmente, ale zároveň minimalizovali hladinu hluku v kabíne. Samotný interiér je aj vďaka mierne zväčšeným rozmerom priestrannejší. Vodiči ocenia upravený tvar a sklon predných stĺpikov, ktoré vytvorili priestor pre lepší výhľad z auta. Dizajnérom sa tiež podarilo odstrániť klaustrofobické podmienky prostredníctvom zníženia hrany bočných okien či ukotvenia palubnej dosky. Vzdušnejší bude tiež batožinový priestor, ktorého objem medzigeneračne narástol o 29 dm3 na 370 dm3.
Najviac však zaujme úplne nové poňatie palubnej dosky. Horná časť dokonale splýva a nadväzuje na líniu čelného okna a spolu s prednými dverami sa zlieva do jednodielneho celku. Hlavná časť z nej vystupuje, akoby sa vznášala v priestore. Tento pocit navodzuje samotné spracovanie s viditeľnou medzerou. V tme tento vzhľad umocňuje špeciálne nepriame podsvietenie odskoku. Najväčšou zmenou prešli ukazovatele. Namiesto klasických ciferníkov a ručičiek nastúpili dva veľké displeje s veľmi vysokým rozlíšením a so spoločným krycím sklom. Tvoria jednotnú plochu, ktorá vyzerá, akoby sa pod sklom ukrýval iba jeden displej.​ Výnimočnosť tohto riešenia potvrdzuje aj fakt, že aj o dve triedy väčšia trieda E používa digitálne ukazovatele iba vo vyšších verziách výbavy. Najmenšia trieda A už v základe. V Štuttgarte si posvietili aj na také detaily ako výduchy klimatizácie v tvare turbín prúdových motorov. A to doslova. Okrem toho, že spolu s interiérom sa dá ich podsvietenie nastaviť do jednej zo 64-och farieb, bude sa meniť aj pri nastavovaní teploty. Pri jej zvyšovaní bude na chvíľu červené, pri znižovaní modré.
Nebol by to Mercedes, keby nepriniesol inovácie aj v prepojení vozidla s digitálnym svetom jeho užívateľa. Z vozidla sa vďaka službe elektronickej kancelárie dajú posielať e-maily, pripájať sa do konferenčných hovorov či posielať správy.
Novinky nájdeme aj pod kapotou. K dispozícii budú účinnejšie benzínové aj naftové štvorvalcové motory s nižšou spotrebou. Fanúšikovia Naturalu 95 sa môžu tešiť až na dva nové agregáty. Model označený ako A 200 bude mať pod kapotou motor s objemom 1,4-litra (120 kW/163 k; 250 Nm), silnejší dvojliter (165 kW/224 k; 350 Nm) je vyhradený pre verziu A 250. Asi nikoho nepoteší fakt, že oba nové agregáty budú disponovať filtrom pevných častíc. Ďalšou novou pohonnou jednotkou je dieselový motor o objeme 1,5 litra (85 kW/116 k; 260 Nm), vyhradený pre verziu A 180 d. Všetky spomínané verzie budú kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-DCT a k dispozícii má byť aj pohon všetkých štyroch kolies 4Matic. Spustenie predaja u nás stanovili na začiatok marca.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.