Autosalón v Tokiu: skvostné koncepty Honda Sport EV a Urban EV

Autosalón v Tokiu je otvorený od minulého týždňa a okrem iných zaujímavých konceptov sa s vlastným príspevkom prihlásila aj značka Honda. Jej Sport a Urban EV sú pútavé elektromobily, každý s celkom odlišným charakterom.
Vydané  Text: 

Honda Sport EV

Športovo ladený elektromobil je dokonalým retrom. Osvojuje si automobilový dizajn z prelomu 20. a 21. storočia a interpretuje ho vo forme, ktorá sa bude páčiť aj generácii Y. Je to na pohľad pomerne kompaktné kupé s dlhou prednou kapotou, dvomi dverami a dvojicou miest na sedenie. Podľa automobilky jej nový koncept kombinuje moderný elektrický pohon a funkcie umelej inteligencie (AI). Honda vo svojej superkrátkej oficiálnej správe neupresňuje, či by mal byť koncept vybavený pohonom zadnej nápravy alebo všetkých štyroch kolies, aký by mal mať dojazd či výkon pohonnej sústavy.
Koncept Honda Sport EV (Tokio 2017)

Urban EV pôjde do výroby!

Honda Sport EV priamo nadväzuje na koncept s názvom Urban EV, ktorý vychádza z rovnakého dizajnového manuálu. Jeho dominantou sú okrúhle svetlomety a relatívne jednoduché karosárske vyhotovenie, avšak tentokrát vo verzii hatchback. Urban EV však nie je iba konceptom na pútanie pozornosti, ale automobilom, ktorý sa bude vyrábať v Európe už v roku 2019! Tvrdí to sám prezident a generálny riaditeľ automobilky, pán Takahiro Hachigo! Dizajn konceptu Urban EV je skutočne pútavý a ak bude mať rozumnú cenu, mohol by sa stať novým elektrickým bestsellerom. Na prvý pohľad vzdialene pripomína staršie modely Volkswagen Golf z roku 1976, prípadne Hondu Civic v jej prvej generácii zo 70. rokov 20. storočia.
Koncept Honda Urban EV (Tokio 2017)
Koncept Honda Urban EV (Tokio 2017)
Trojdverový hatchback má nápadne nízky podvozok, jeho celková dĺžka je iba o niekoľko centimetrov dlhšia ako rázvor kolies, má mimoriadne krátky nos a v interiéri jednu dlhú čalúnenú lavicu pre predných pasažierov. Vnútri nemožno prehliadnuť obrovský displej ťahajúci sa takmer po celej šírke palubovky. Vyzerá to skvostne, či to bude aj praktické a využiteľné, to si netrúfame odhadovať. Veľké displeje v autách sú však realitou, s ktorou sa skrátka musíme zmieriť.
Koncept Honda Urban EV (Tokio 2017)
Podľa šéfa Hondy sa pozeráme na automobil v podobe, v ktorej sa bude skutočne vyrábať. Sme zvedaví, či Honda nakoniec ponechá aj reverzne sa otvárajúce dvere, vysúvacie kľučky dverí a bodový displej vedľa zadných svetlometov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.