Po diaľničných známkach sa možno zbavíme aj otravných nálepiek o STK
Prečo by sme mali na autá lepiť štítky o technickej kontrole, keď si dnes policajti môžu všetko overiť cez počítač?
Vydané Text: Redakcia
Ľuďom, ktorí nechcú na svojom aute vidieť žiadne nálepky, možno svitá na lepšie časy. Národná asociácia STK (NA STK) totiž navrhuje zrušenie kontrolných nálepiek pre autá, uvádza vo svojom dnešnom stanovisku, ktoré rozposielala médiám.
Keď sa zrušili tradičné nalepovacie diaľničné známky, verejnosť to prijala rozpačito. Mladšie ročníky túto inovácie nepochybne prijali s nadšením, pretože na svoje autá už nemuseli lepiť žiadne nálepky a zo zákona si tak odoberať z výhľadu cez čelné sklo. Staršie ročníky inováciu prijali s otázkou, ako budú diaľničné známky kupovať, keď nemajú skúsenosti s prácou na počítači alebo nedôverujú internetovým platobným systémom.
Dodnes nie je elektronický nákup diaľničných známok dotiahnutý do konca, predovšetkým je nepochopiteľné, prečo si môžete kúpiť iba 10-dňovú, 30-dňovú a tretiu do konca aktuálneho roka – a nie na nasledujúcich 12 mesiacov, avšak v plnej cene 50 €.
Povinnosť mať na aute nálepku o absolovovaní technickej kontroly je nepraktická najmä vtedy,keď kvôli poškodeniu meníte celé čelné sklo. Vtedy musia pracovníci nálepky pod vysokou teplotou odlepiť a potom prilepiť na nové sklo, pričom sa im nikdy nepodarí pôvodné nálepky nepoškodiť. Estetika ide bokom a v dobe všadeprítomného internetu a terminálov aj význam samotných nálepiek.
Vyhlásenie Národnej asociácie STK
„Osvedčenia a kontrolné nálepky potvrdzujúce absolvovanie technickej a emisnej kontroly automobilu stratili zmysel a Národná asociácia STK navrhla ministerstvu dopravy ich zrušenie.Navrhujeme ponechať len vyznačený protokol o kontrole technického stavu ako jediný povinný doklad o vykonaní technickej a emisnej kontroly. Kontrola a evidencia áut je dnes plnohodnotne realizovaná prostredníctvom moderných informačných systémov.
S návrhom Národnej asociácie STK sa stotožňuje aj ministerstvo vnútra, do ktorého pôsobnosti spadá Policajný zbor. Nálepky a osvedčenia sa stali duplicitnou povinnosťou zaťažujúcou štát aj motoristov. Navrhovaná zmena povedia k úspore finančných zdrojov a zníženiu administratívy. Národná asociácia STK očakáva pozitívny vplyv na motoristov, ktorým sa znížia náklady na absolvovanie technickej a emisnej kontroly a zrýchli sa jej celkový priebeh. Zároveň platí, že osvedčenia a kontrolné nálepky nemajú oporu v platných smerniciach Európskej únie.
Zrušenie nálepiek je zásadnou pripomienkou NA STK k pripravovanej novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Asociácia dlhodobo upozorňuje na neštandardný postup ministerstva dopravy, kedy sú súčasne v príprave dve novelizácie rovnakého zákona. Prvá novelizácia, o ktorej má v najbližšom období rokovať NR SR, má navyše zaviesť nekontrolovanú a nezodpovednú liberalizáciu trhu staníc STK.“
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo