Volvo konečne ukázalo XC40, crossover s úchvatným interiérom

Volvu chýba už iba SUV so strechou pripomínajúcou kupé.
Vydané  Text: 

Najmenšie SUV od švédskej automobilky osloví všetkých ľudí, ktorým sa zdajú byť jeho ostatné modely príliš veľké alebo pridrahé. XC40 síce určite nebude patriť medzi ľudové vozidlá, nad štandardom bude vynikať prémiovým spracovaním interiéru a vyspelou technikou, avšak v porovnaní s ostatnými automobilmi značky bude patriť medzi tie dostupnejšie.

Premiéra Volva XC40 prebehla práve dnes v talianskom Miláne, pričom ide o vôbec prvý model postavený na inovatívnej modulárnej platforme pre kompaktné vozidlá CMA. Tá bude základom pre všetky budúce modely spadajúce do série 40 a vyvinutá bola v spolupráci so spoločnosťou Geely. Geely nie je značka dobre známa laikom, ale fanúšikovia autopriemyslu vedia, že tento ázijský koncernový gigant nie tak dávno zastrešil značku Volvo finančne a doprial jej také investície, ktoré z nej postupne robia automobilku vyrábajúcu snáď najlepšie autá sveta – tým však nechceme v žiadnom prípade tvrdiť, že v minulosti Volvo robilo nekvalitné vozidlá.

V portfóliu automobilky teraz nachádzajú svoje miesto až tri SUV-čka, každé inej veľkosti a oslovujúce odlišnú cieľovú skupinu. Chýba snáď už len stále populárnejšie prevedenie SUV-kupé.



Podľa Volva patrí XC40 jedným z najlepšie vybavených malých prémiových vozidiel typu SUV na trhu: „Spomedzi bezpečnostných a asistenčných systémov pre vodiča, ktorými XC40 disponuje, môžeme uviesť systém Pilot Assist, systém City Safety, systém ochrany pred zídením z cesty, upozornenie na križujúcu premávku s automatickým brzdením a kameru s 360-stupňovým zobrazením, ktorá vodičovi pomáha pri manévrovaní s vozidlom na tesné parkovacie miesta.“



Volvo XC40 sme prvýkrát v prakticky finálnej podobe videli minulý týždeň a potešilo nás, že sa produkčná verzia prakticky nelíši od konceptu. V automobilovom svete to nie je zvykom, pretože v koncepte sa zvyčajne dizajnéri vybúria a inžinieri potom musia zachraňovať čo sa dá.

Už na prvý pohľad bolo vidno, že sa dizajn karosérie sériového modelu takmer vôbec nelíši od konceptu 40.1. Zachovaný je dizajn prednej masky, oplastovanie a rovnaké sú dokonca aj prelisy na karosérii. Zmenili sa v podstate len kľučky dverí a spätné zrkadlá.

Bude aj elektromobil

XC40 sa bude dodávať s naftovým motorom D4 a s benzínovým T5 z radu štvorvalcových pohonných jednotiek Drive-E. Neskôr sa do predaja dostane aj hybridná a dokonca aj plne elektrická verzia. XC40 sa tiež stane prvým autom od Volva, ktoré bude mať v ponuke nový trojvalcový motor spoločnosti Volvo Cars.

Vyrábať sa XC40 začne vyrábať až v novembri a jeho cena zatiaľ nie je známa, odhaduje sa však základná cena 27-tisíc eur. Na to, že ide o superbezpečné a supervybavené Volvo, to nie je vôbec zlé.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.