Aktuality

Mercedes má novú limuzínu na baterky a benzín, jazdí za 2,1 litra!

Na elektricko-benzínovej limuzíne je však prítomný emblém EQ Power, ktorý sa pre automobily Smart a Mercedes-Benz stáva štandardizovanou značkou pre elektrifikované pohony. Nemusí ísť pritom iba o výlučne elektrické pohony, ale aj o tie, ktoré majú elektromotor ako doplnok, prípadne ako takmer plnohodnotnú alternatívu k tiež prítomnému benzínovému motoru. O kombinovaní naftových motorov s elektrickými sa už viac neuvažuje, vraj o by o ne nebol záujem a navyše by to cenu finálneho vozidla zbytočne predražilo.

Limuzína triedy S sa dočkala modernizácie iba iba nedávno, pričom nadobudla ešte sofistikovanejšie črty. Zmenami prešlo tiež dvojdverové prevedenie S kupé.



Pod prednou kapotou nového S560e pracuje šesťvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom 367 koní (270 kW) a s maximálnym krútiacim momentom až 500 Nm. Sila z motora sa na kolesá prenáša prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky, tá umožňuje zrýchlenie z nuly na 100 km/h už za 5 sekúnd.

Elektrický motor je napájaný batériou typu Li-NMC. V porovnaní s predchodkyňou je menšia (čo sa týka veľkosti), ale jej kapacita je 13,7 kWh. Keby sa sme sa bavili o dojazde výlučne na elektrický motor, táto trakčná batéria umožní asi 50 kilometrový dojazd. Elektromotor dosahuje maximálny výkon 122 koní (90 kW) a jeho krútiaci moment je až 440 Nm.



Optimálnym využívaním síl elektrického a benzínového motora je možné dosiahnuť spotrebu paliva iba 2,1 litra na 100 kilometrov jazdy, tvrdí Mercedes.

Zaujímavosťou je, že nový plug-in hybrid má o niečo väčší batožinový priestor ako jeho predchodca, objem narástol z 395 na 410 litrov. Môže za to nové usporiadanie techniky zodpovednej za alternatívny pohon, predovšetkým spomínaná menšia batéria.



Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?