VW Golf sa ako SUV sa predvedie už o pár týždňov

Spočiatku sa hovorilo o T-Roc, teraz čítame o novom Golfe e-SUV. Golf v novom variante bude menší ako Tiguan, ale väčší ako avizované Polo SUV T-Cross.
Vydané  Text: 

Kompaktné SUV s postmoderným dizajnom sme prvýkrát videli ešte v roku 2014, kedy sa prezentovalo pod názvom T-Roc a v neštandardnej úprave s otvorenou strechou. Toto pracovné pomenovanie koncept niesol dlhú dobu a dnes sa o ňom hovorí aj ako o Timber alebo Teracor – práve na tieto mená si podľa Auto Motor und Sport Volkswagen zakúpil výhradné práva. Najčastejšie sa však uvádza, že pôjde o konzervatívnejšie pomenovanie Golf SUV.



Automobil bude postavený na populárnej modulárnej platforme MQB, v prípade elektrifikovaného pohonu sa uvažuje nad kitom MEB. Základ bude teda zdieľaný napríklad s Audi Q2. Golf SUV bude odpremiérovaný na medzinárodnom autosalóne vo Frakfurte už v septembri tohto roka a bude rozšírením aktuálnej rodiny modelov Golf.



Dĺžka vozidla dosiahne 4,3, prípadne 4,35 metra, batožinový priestor by mal obsahovať 421 litrov objemu a základným motorom bude litrový a 1,5-litrový TSI EVO. Rázvor náprav bude 2,59 metra a v porovnaní so štandardným Golfom bude svetlá výška zväčšená o 15 milimetrov.

Chýbať nebude ani príplatkový virtuálny kokpit namiesto ručičkových ukazovateľov.



Volkswagen sa na poli SUV a crossoverov činí. Začiatkom roka sme čítali o novom modeli Atlas, potom o Tiguan Allspace s rázvorom kolies zhodným s Kodiaqom, vieme o Polo vo verzii crossover/SUV a teraz čakáme na Golf v tomto väčšom variante.

Crossovery a SUV skrátka valcujú svet a prevalcujú ho.










Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.