VIDEO

Kuriozita z internetu: Táto Lada s portálovými nápravami zvláda aj neprekonateľné prekážky

Videli ste už auto prejsť cez kreslo? Neprekvapivo to zvláda táto upravená Lada s portálovými nápravami.

Vydané Text: 

Táto Lada bola vybavená vlastnými portálovými nápravami, tak aby jazdila výnimočne vysoko a pohľad na ňu je skutočne… no povedzte sami.

Šokujúci konštrukt odolal všetkým nástraham

Túto Ladu dali dokopy ľudia z ruskojazyčného kanála YouTube Garage 54.

Vďaka súprave na mieru vyrobených portálových náprav vzadu je medzi autom a zemou priestor vyšší asi o 30 cm ako je bežné.  Dovedna je tak svetlá výška väčšia ako vo Forde Bronco s balíkom Sasquatch.

Za predpokladu, že toto nastavenie a konštrukt držia pohromade, môže to byť prekvapivo schopný off-road aj s úzkymi kolesami.

Lada versus sedačka 1:0. Zdroj: twitter.com

Lada zvíťazila aj nad sedačkou

Typické nastavenie portálovej nápravy vedie k tomu, že sila z motora ide najprv do horného ozubeného kolesa, ktoré potom prostredníctvom reťaze z motocykla poháňa ozubené koleso napojené priamo na koleso s pneumatikou.

Zúrivá Lada sa vo videu vydá na testovaciu jazdu na niektorých rozjazdených parkoviskách, až napokon vyrazí na blatisté necesty.

S úspechom prejde aj testom odolnosti, v ktorom sa objavia prekážky.

Na blatistej ceste naukladali tri pneumatiky, potom štyri a nakoniec jazdu vyeskalovali devastačným prejazdom cez kreslo. Lada však skončila nepoškodená.

Ďalší zaujímavý detail: žiadne zadné brzdy

Z dôvodu zmeny konštrukcie  zhotoviteľ dospel k názoru, že montovať zadné brzdy nie je potrebné, a tak na tejto off-road Lade žiadne nenájdete.

Video končí vyhlásením, že upravený sedan je „spoľahlivý“, čo môže v tomto kontexte znamenať čokoľvek. 







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.