AKTUALITA

Aké zmeny nás čakajú? Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu s DPB

Dôchodkový vek pre vozový park, novinky pre subdodávateľov a ďalšie zmeny.

Novinky sľubujú pozitívne zmeny, aká bude realita?
Vydané  Text: 

Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu o verejných službách v mestskej doprave s Dopravným podnikom Bratislava (DPB).

Prejde k nemu teda plynule po skončení existujúcej desaťročnej zmluvy na konci roka 2023.

Keďže DPB je vo vlastníctve mesta, nebola potreba uskutočniť verejnú súťaž na výber dopravcu.

Nová zmluva bude platiť opäť desať rokov, od 1. januára 2024.

Obsahuje ustanovenia o právach a povinnostiach oboch strán, a spôsobe výpočtu úhrady za poskytované služby v mestskej doprave.

Zakotvuje aj opatrenia na monitorovanie plnenia zmluvných záväzkov a stanovení sankcií za porušenie dohodnutých podmienok.

Inzercia


Ako sa hovorí, papier znesie, aká však bude realita? Zdroj: unsplash.com

Novinky sľubujú efektivitu a ekonomický prístup, aká bude realita?

V novom texte zmluvy je dôraznejšie upravený postup pre optimalizáciu liniek, s cieľom efektívnejšieho využitia a znižovania nákladov na prevádzku.

Podľa nových ustanovení bude DPB povinný dvakrát ročne predkladať mestu návrhy na optimalizáciu liniek, ktoré majú zahŕňať 10 najmenej výkonných liniek alebo neefektívnych úsekov ostatných liniek.

Zároveň budú obsahovať zoznam liniek, úsekov alebo spojov, kde je prepravná kapacita nedostatočná.

Tieto návrhy budú slúžiť ako základ pre objednávku výkonov v nasledujúcom kalendárnom roku.

 

Čaká nás nový plán na najbližších 30 rokov

DPB musí do konca júna 2024 vypracovať Plán investícií do údržby, rekonštrukcie a modernizácie električkových a trolejbusových dráh, a ďalších častí na nasledujúcich 30 rokov.

Na základe tohto plánu bude mesto prideľovať finančné prostriedky na jeho realizáciu.

Mesto sa zaväzuje poskytnúť dostatočné finančné prostriedky na obnovu vozového parku v súlade s plánom obnovy, a spoločne s dopravcom vypracuje návrh Stratégie rozvoja MHD do 5, resp. 10 rokov.

 

Časť vozového parku by sa mala stať súčasťou dejín. Zdroj: imhd.sk

Vozový park dostal nastavený dôchodkový vek

Obnova vozového parku bude závisieť od veku vozidiel, pričom maximálny vek vozidiel je stanovený na 40 rokov pre električky, 20 rokov pre trolejbusy a 16 rokov pre autobusy.

Ak mesto neposkytne kapitálovú dotáciu na nákup nových vozidiel, dopravca si zabezpečí úver alebo iné financovanie.

Zároveň je v zmluve záväzok, že dopravca nebude umiestňovať reklamy na vozidlá mladšie ako 6 rokov a na vozidlá financované z eurofondov, ktorých udržateľnosť ešte neuplynula.

 

Novinky pre subdodávateľov

Na rozdiel od predchádzajúcej zmluvy, v novej už nie je možnosť realizovať časť výkonov prostredníctvom subdodávateľov.

Predchádzajúca zmluva umožňovala DPB realizovať najviac 50 % výkonov prostredníctvom subdodávateľa, čo sa ale nerealizovalo.

 

Zdroj: imhd.sk








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.