V Česku štát prispeje na nákup nového auta, finančne podporí aj autá na vodík

Slovensko je z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú na tom však veľmi podobne.

Finančné príspevky, ktoré je radosť čerpať.
Vydané  Text: 

V rámci Európskej únie mnohé krajiny implementujú dotácie na elektromobily prostredníctvom Plánu obnovy, a tento úspešný systém bol potvrdený aj v susednom Poľsku a Maďarsku, uvádza vo svojom príspevku magazín Môj Elektromobil (zdroj).

Hoci je Slovensko z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú tieto čísla len o malé percentá vyššie.

Nové opatrenia v Česku však spúšťajú dotácie pre firmy na nákup elektromobilov, vrátane podpory pre výstavbu nových nabíjacích staníc.

Nové elektromobily a vozidlá poháňané na vodík

Ako ďalej uvádza magazín, nový program „Záruka Elektromobilita – 1. výzva“ bude financovaný z prostriedkov Národného plánu obnovy.

Súkromné české firmy budú môcť získať dotácie na nákup nových elektromobilov, prípadne vozidiel poháňaných na vodík.

Celková suma dotácií pre firmy môže dosiahnuť až 1,65 miliardy korún, a ďalších 300 miliónov korún bude celkovo investovaných na financovanie nabíjacích financií.

Cieľom je poskytnúť motiváciu pre nákup vozidiel s iným spaľovacím motorom.

Česko čakajú štedré príspevky na elektromobily, aj nabíjacie stanice. Zdroj: pixabay.com

Racionálne finančné príspevky

Prvá časť tejto podpory obsahuje zaručenie sa banky za komerčný úver až do výšky 70 % percent istiny zaručovaného úveru.

Za tento aspekt bude zodpovedná Národní rozvojová banka, partner ministerstva priemyslu a obchodu.

Druhá časť obsahuje finančný príspevok na vozidlo alebo nabíjaciu stanicu.

Výška podpory bude závisieť od rôznych faktorov, pričom firmy môžu získať naspäť až 200 000 Kč (8 166 eur) pri nákupe osobného elektromobilu.

Pri nákupe nákladného vozidla alebo auta poháňaného na vodík, ide o sumu skutočne slušnú sumu, až 300 000 czk (12 249 eur).

Finančná podpora pre nabíjaciu stanicu bude závisieť od jej špecifikácie, pričom firmy môžu získať až 150 000 Kč (6 124 eur) pre výkonnejšie nabíjačky typu DC.

Dotácia má však podmienku, za ktorú je zodpovedný štát. Zdroj: unsplash.com

Len pre firmy

Dotácia bude platná do septembra 2025, pričom jedna firma môže požadovať neobmedzený počet finančných prostriedkov do celkovej hodnoty až 200 000 eur.

Bohužiaľ, súkromné osoby na túto dotáciu nebudú mať nárok.

Aj keď ide o podporu z finančných prostriedkov Európskej únie, má jednu podmienku: ňdotácia musí podporiť predaj aspoň 4 555 samostatných vozidiel.

Kým sa táto kvóta naplní, bude za financie zodpovedný štát.

Ak sa predajné čísla dosiahnu, môžu požiadať Európsku komisiu o úplné preplatenie príspevku.

Očakáva sa, že splnenie tohto cieľa by nemal byť žiadny problém.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.