VIDEO
Kia odvysielala reklamu „Perfect 10“ za 11 miliónov dolárov. Sympatickým príbehom ukázala dobré stránky elektromobilov EV9
Odhodlaná mladá krasokorčuliarka, ktorá je nastavená na spoločnú skladbu Cat Power a Coldplay „Wish I Was Here“, dokončí svoj program a zdvihne zrak, aby zbadala prázdne miesto vedľa svojho otca. Viditeľne je sklamaná a divák nevie, kto mal na danom mieste sedieť.
Keď obaja odchádzajú z arény, otec rýchlo rozpozná sklamanie svojej dcéry, že tam nie je niekto výnimočný, a odbočí do lesa a cez sneh k zamrznutému rybníku pred chatkou na samote.
Po tom, čo otec rýchlo zavesí svetlá medzi kríky a postaví do priestoru veľký reproduktor, predvedie mladé dievča bezchybné vystúpenie na provizórnom klzisku pre jedno publikum. Jej starý otec, ktorý to sleduje zvnútra chatky, napokon v dojímavom závere na okno chaty píše prstom číslo 10 ako hodnotenie výkonu.
Značka Kia chce aj takto upozorňuje na všestrannosť pohonu a doplnkové funkcie automobilu EV9 s technológiou Vehicle to Load (V2L), čo je schopnosť vozidla zo svojho trakčného akumulátora napájať elektrické spotrebiče aj s väčším príkonom.
Zatiaľ čo v televízii sa počas severoamerickej televíznej udalosti roka, zápasov Super Bowl, odvysielala skrátená verzia reklamy, na internete je k dispozícii predĺžená verzia s dĺžkou 1:10 minúty. Agentúra David&Goliath, ktorá sa postarala o výrobu spotov, vytvorila tiež 6, 15 a 30-sekundové verzie.
123 miliónov divákov
Podľa denníka BNN Breaking za vysielací čas spoločnosť Kia zaplatila 10,6 miliónov amerických dolárov, v prepočte takmer 10 miliónov eur. K tomu je potrebné pripočítať náklady za zhotovenie kampane, čo môžu ďalšie byť stovky tisíc dolárov.
Super Bowl je v USA nevšedne populárnou televíznou udalosťou. Podľa spoločnosti Nielsen, ktorá meria sledovanosť televíznych program, tohtoročný Super Bowl sledovalo v Spojených štátoch 123,7 milióna divákov.
Išlo o rekordnú sledovanosť a má sa za to, že k nej významnejšie dopomohla speváčka Taylor Swift, ktorá má vzťah s víťazom Super Bowlu Travisom Kelceom. Americkí konšpirátori a bulvárne médiá nenechali nič dlžní svojej povesti a tvrdili, že ich vzťah Kelce a Swift bol súčasťou sprisahania s cieľom zmanipulovať futbalový šampionát v snahe pomôcť prezidentovi USA Joeovi Bidenovi v opätovnom zvolení.
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
TEST Kia XCeed 1,5 t-GDi 7DCT GT-line: Čo sa skrýva pod zeleným lakom nafúknutého Ceedu?

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk