Fotogaléria:Audi odhalilo R15 TDI

Test čelného nárazu s malým prekrytím sa v okamihu stal tŕňom v oku viacerým výrobcom automobilov, ani teraz mnohí nedopadli najlepšie.


Ako v poslednom teste obstála partia SUV Nissan Murano, Ford Flex, štvordverový Jeep Wrangler a Cherokee, Hyundai Santa Fe a dvaja zástupcovia americko – talianskeho koncernu Chrysler-Fiat, Journey a Durango?

Najlepšie z tejto ťažkej skúšky obišiel Nissan Murano. Aj vďaka svojmu vysoko ohodnotenému systému prevencie čelnej zrážky získal v nárazovom teste najvyššiu možnú známku, a teda TOP SAFETY PICK+. Kabína sa pri náraze zachovala stabilne, figuríny nehlásili veľké poškodenia a z každej skúšky osobine si odniesol najlepšie hodnotenie „Good“. Hneď za ním nasledoval Ford Flex, ktorý si odniesol druhé najvyššie hodnotenie TOP SAFETY PICK.

Kritériá na získanie najvyššieho hodnotenia v amerických nárazových testoch sú avšak trocha odlišné od tých európskych. 4-dverový Jeep Wrangler preto napriek dostatočnej ochrane cestujúcich pri náraze s malým prekrytím odchádza bez odporúčania, nakoľko pri bočnom náraze nevedel poskytnúť dostatočnú ochranu posádky. Rovnako tiež nedisponuje pevnou strechou, čo je kritériom pre nedosiahnutie plného počtu bodov z testu prevrátenia.

Dodge Durango a Jeep Cherokee odchádzajú z testu so známkou Marginal, čiže priemerná až nižšia ochrana posádky. Nás však zaujíma v prvom rade Hyundai Santa Fe a Dodge Journey – alebo tiež Fiat Freemont, názov, pod ktorým sa automobil predáva aj na slovenskom trhu.

Hyundai Santa Fe si nesie – podobne ako poslední dvaja menovaní – známku Marginal z testu s malým prekrytím, no z ostatných testov podobným európskemu štandardu odchádza so známkou Good ako najlepším možným hodnotením. Celkovo potom ide o priemerný výsledok.

Naproti tomu Fiat, prihliadnuc ku svojmu konštrukčnému veku (uvedený na trh v roku 2009) patrí Fiat ku staršej generácii automobilov bez výraznejších konštrukčných zmien a preto kabína pri náraze s malým prekrytím celkom skolabovala. Automobil si pri tomto teste nevedel zachovať pevnú štruktúru a napríklad stĺpik riadenia prenikol do kabíny až o dvanásť centimetrov. Pri ostatných testoch si síce zachoval kabínu stabilnú a posádku ochránil lepšie, no stále odchádza ako najhoršie hodnotené vozidlo a Insurance Institute for Highway Safety neodporúča voľbu tohto vozidla.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Advertisement