Fotogaléria:Rozhovor: Milena Holweg: Kríza otvára priestor na skvalitnenie služieb

Po brehoch nie až tak vzdialeného rakúskeho jazera Wőrthersee sa už tridsiaty štvrtý krát každoročne schádzajú nadšenci automobilky Volkswagen.


Tento rok akcia oficiálne štartuje už dnes – 13. mája – a potrvá do soboty, 16. mája. S podujatím sú v tomto dátume tradične späté aj aktivity samotného koncernu, ktorého značky priviezli k jazeru hneď niekoľko špeciálnych modelov, aby poctili svojou prítomnosťou ikonu značky – GTI.

Volkswagen nesklamal a do éteru prispel svojim špeciálom Golf Clubsport, ktorého vývoj bol od holej karosérie pod záštitou praktikantov zo športovej divízie. Mládež tak pripravila špeciál s výkonom 165 kW, čo je o 26 kW viac ako doteraz najrýchlejšie produkčné GTI Performance. Časy sa však menia a Clubsport onedlho prevezme korunu najrýchlejšieho hot hatchu so slávnym logom na karosérii. Projekt totiž mieri do sériovej výroby v obmedzenej sérii na oslavu budúcoročných štyridsiatych narodenín prvého vyrobeného Golfu GTI. Na trh prichádza so zvýšeným výkonom, individualizovaným interiérom, preštylizovanými lištami a úplne novým predným nárazníkom.

Nezaháľala ani Škoda, ktorá si do Wörthersee priviezla hneď viacero špeciálov. Dva z nich mieria do výroby a sú nimi Škoda Octavia Combi RS230 a dizajnový balík pre novú Fabiu. Ako už názov napovedá, prvý menovaný model prichádza ako výkonnejší variant aktuálneho modelu Combi RS, s výkonom navýšeným na 169 kW a s elektronicky riadeným samosvorným diferenciálom pre lepšie správanie na ceste. Z nuly na stovku zrýchli za 6,8 sekundy a pokračuje až do hodnoty 247 km/h, čím sa stáva najrýchlejšou sériovo vyrábanou Octaviou Combi.

Napudrovaná Fabia Red&Grey prichádza s bodykitom zo škodováckej kolekcie v kombinácii so sivo-červenými pruhmi. Netreba tiež zabudnúť na 17-palcové zliatinové disky Savio a množstvo doplnkov v interiéri. Fabií však na brehoch jazera ukážu viac. Fabia R5 nie je v motoristickom povedomí až taká horúca novinka. Ide o pretekársky automobil, ktorý sa širokej verejnosti staticky predstavuje prvýkrát. Je osadený výrazným bodykitom a prepĺňanou benzínovou jedna-šestkou vyladenou podľa predpisov FIA. O niečo zaujímavejšou variantou na túto tematiku je potom kombi verzia pretekárskej R5-ky. Svetu sa predstavuje po prvýkrát práve tu a okrem vydareného bodykitu naozaj obsahuje aj vnútornosti aktuálneho pretekárskeho vozidla. Stojí na osemnásťpalcových ultraľahkých diskoch a či s ňou skutočne majú v Mladej Boleslavi ambície brázdiť svetové trate sa nám zistiť nepodarilo.

Nie inak je tomu pri poslednom showcare vystavovanom na Wörthersee. Je ním Fabia FUNStar, ktorá svojím názvom a filozofiou už z diaľky pripomína legendárnu Feliciu Fun a taktiež ako GTI Clubsport je dielom praktikantov automobilky. Karoséria hatchbacku bola pripravená o svoju hornú časť, začínajúc od B-stĺpiku a končiac so zaujímavým výsledkom – strieborným pick-upom so zelenými doplnkami a kolesami Gemini z ponuky Octavie RS. Na pohon slúži sériová jednotka 1.2 TSI s výkonom 90 kW spriahnutá so sedemstupňovým automatom. Omladina sa postarala o všetko – exteriér aj interiér je osadený tematickými doplnkami, viacero LED svetlami a audiosústavou s výkonom 1 400 W.

V Ingolstadtskom stánku to ale vyzeralo omnoho dramatickejšie. Audi TT Clubsport Turbo je špeciál osadený motorom 2.5 TFSI s dvojitým spôsobom prepĺňania – turbom a elektronicky podporovaným kompresorom pre bezprostrednú odozvu na plynový pedál. Táto spolupráca nadeľuje Clubsportu výkon 441 kW, krútiaci moment sa vyšplhal na 650 Nm. Prenos výkonu zaisťuje šesťstupňová manuálna prevodovka. Čo je však najpodstatnejšie – automobil bol odľahčený na 1 396 kilogramov, čo mu poskytuje možnosti dosiahnuť stovku z pokoja za 3,6 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až na 310 km/h. Auto dostalo tiež upravené diely exteriéru, kompletne nový výfukový systém a o uživenie elektromotora v kompresore sa stará [48-wattový systém](http://www.autoviny.sk/novinky/7952-audi-zvysuje-napatie), ktorý budeme môcť vidieť aj v produkčných vozidlách tejto automobilky.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.