Fotogaléria:Test: Mercedes C320 CDI

DS 5 už nemá v názve meno Citroën. Pri facelifte z masky chladiča zmizol motív dvojitých šípov, vpredu sa objavujú nové LED svetlomety.


Pred premiérou na marcovom autosalóne v Ženeve Citroën odtajnil novú podobu modelu DS 5. Logo Citroënu je vecou minulosti, luxusná divízia francúzskej automobilky sa teraz prezentuje ako samostatná značka.

Masívne chrómované orámovanie masky chladiča, ktoré teraz nesie veľké logo DS, vzdialene pripomína Audi, celkové poňatie je ale nezameniteľne svojbytné. Avantgardný dizajn je navyše komplexne prepojený s grafikou nových svetlometov, ktoré kombinujú xenónové a LED osvetlenie. Ďalšou zmenou je nový koncept ovládania palubnej elektroniky, ktorý zo stredového tunela ubral 12 tlačidiel.

Kompletne obmenená paleta motorov bez výnimky plnia normu Euro 6. Benzínová tisícšesťstovka THP 165 má 121 kW (165 k) a 240 Nm, zároveň je o 18% úspornejšia ako doteraz ponúkaná verzia so 115 kW (155 k). Štandardom je automatická prevodovka. Na konci roka sa pridá aj silnejšia verzia THP 210 s výkonom 155 kW (+8 kW).

Tiež naftové motory sú nové, vo všetkých prípadoch sa jedná o agregáty BlueHDi vybavené katalyzátorom so vstrekovaním močoviny. Základné tisícšesťstovka má 88 kW a 300 Nm, s manuálom vykazuje kombinovanú spotrebu 3,8 l / 100 km. Na konci roka ponúkne aj možnosť automatickej prevodovky. Dvojliter s manuálom má 110 kW a 370 Nm, s automatickou prevodovkou dosahuje 133 kW a 400 Nm. Miesto klasickej štvorkolky ponúkne DS 5 opäť hybrid, ktorý spája naftový motor poháňajúci predné kolesá a elektromotor vzadu. Celkový výkon je 147 kW, kombinovaná spotreba 3,5 l / 100 km a nechýba možnosť jazdy čisto na elektrinu.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.