Nič neutrpelo / Test Škoda Enyaq Coupé 80 s kalkuláciou financovania

Doteraz sme sa so štýlovejšou kupé verziou plne elektrického modelu Škoda Enyaq stretávali iba v športovejšie orientovanej verzii RS. A tak nás zaujímalo, ako sa prejaví v civilnom šate.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 12/2023
Vydané  Text: 

Začnime tým, že aj keď nemala sexy prvky v podobe doplnkov na karosérii, stále ide o zaujímavé vozidlo.  Napríklad aj tým, že dostala osvetlenú masku. To znamená svietenie počas celého času jazdy a svetelné animácie, keď k autu prichádzate, aj keď sa s ním lúčite.

Nakoniec to vyzerá tak, akoby oproti vám išla najprv dievčina dokonale módne zladená (RS) a za ňou ďalšia v úplne klasickej kombinácii modré rifle, biele tričko a okuliare s výraznejším čiernym rámom. Za ktorou by ste sa obzreli? Nejako podobne to poňala asi aj Škoda.

Enyaq Coupé s jeho plynulými a jednoliatymi tvarmi jednoducho dobre vyzerá. V šedej farbe pripomína oceľový odliatok.

Akoby z jedného kusa pôsobí na prvý pohľad Enyaq Coupé.

Podsvietená maska v tme púta pohľady.

Rovnako príjemne sme sa cítili aj v interiéri. Škoda sa intenzívne vezie na ekologickej vlne a aj keď materiály môžu vyzerať ako koža, nie je to koža. Že ide o prírodný materiál, ktorý je príjemný na dotyk a vyzerá takmer na nerozoznanie od kože, už len konštruktérom slúži ku cti.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Enyaq jazdí bez športových úprav verzie RS predovšetkým pohodlne. Začnime tým, že vďaka bezkľúčovému vstupu nemusíte siahať do štartovacom tlačidle. Stačí stlačiť brzdu, voličom zadať smer jazdy a idete. S nerovnosťami sa podvozok dokáže vyrovnať na primerane pohodlnej úrovni. Bez nejakých kopancov, ktoré by ste mali v dobre tvarovaných sedadlách cítiť. A tak si užívate ticho elektrického pohonu spojené s veľmi dobrým odhlučnením.

Z hľadiska ergonómie si treba zvyknúť na ovládanie mnohých funkcií cez dotykovú obrazovku. Pohodliu prispieva široký rozsah nastavenia predných sedadiel, takže vysokí jedinci nebudú hlavou v kontakte so strešným oknom. To si nezastriete, takže sa musíte spoliehať na jeho schopnosť pohlcovať slnečné lúče.

Verzia 80 znamená, že elektromotor poháňa iba zadné kolesá. Vzhľadom na veľmi neutrálne vyváženie pomocou batérie umiestnenej v podlahe sa to na jazdných vlastnostiach veľmi neprejavuje. Enyaq jednoducho jazdí pokojne, bez nejakých zlomyseľných prejavov. A tie sa neobjavia ani vtedy, keď si vypnete asistenčné systémy a začnete ho provokovať.

Batožinový priestor s kapacitou 570/1 610 dm³

S upraveným softvérom sa aj reálny dojazd dostáva cez hranicu 400 km. Zmeny sa prejavili aj na spotrebe, ktorá sa v každodennej premávke pohybuje okolo slušnej hodnoty 17 kWh/100 km. A keďže sa zrýchlilo aj nabíjanie, nemusíte pri nabíjačke toľko parkovať.

Takže ak hľadáte dobre vyzerajúci elektromobil a nepotrebujete nevyhnutne vytŕčať z radu extrovertnou verziou RS, môže byť odpoveďou aj decentné bežné vyhotovenie.

 

KALKULÁCIA FINANCOVANIA

ŠKODA ENYAQ 80 S FINANCOVANÍM CEZ ŠKODA FINANCIAL SERVICES

TECHNICKÉ ÚDAJE

ŠKODA ENYAQ COUPÉ 80

Operatívny lízing bez akontácie a poplatkov, na 24 až 48 mesiacov.

Mesačne od 649€ bez DPH*

Typ financovania: ŠKODA BezStarostí (operatívny lízing)

Akontácia: 0 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka nájmu: 36 mesiacov
Ročný nájazd: 15.000km

Mesačná splátka zahŕňa:
✔ Registračný poplatok a cestnú daň
✔ Kompletný servis
✔ Balík značkového poistenia (PZP a HP) a riešenie poistných udalostí
✔ Zimné pneumatiky vrátane prezutia a ich uskladnenia
✔ Asistenčnú službu

*Príklad mesačnej splátky platí pre model Enyaq iV 80“ 150kW. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Naskenuj QR kód a zisti viac: Škoda Enyaq BezStarostí

  • Motor elektrický synchrónny s permanentným magnetom
  • Výkon 150 kW (204 k)
  • Krútiaci moment 310 Nm
  • Pohon a podvozok: pohon zadných kolies, vpredu MacPherson, vzadu viacprvková náprava.
  • Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové.
  • Pneu. vpredu 235/45 R21, vzadu 255/40 R21.
  • Batožinový priestor 570/1 610 dm³
  • Rozmery: 4 653 ×1 879 × 1 621 mm, rázvor 2 770 mm,
  • Pohotovostná/povolená hmotnosť 2 119/2 600 kg, batéria netto 77 kWh.
  • Najvyššia rýchlosť 160 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,5 s
  • Spotreba (WLTP) 15,3 – 16,6 kWh/100 km
  • Dojazd (WLTP) 386 – 577 km
  • Doba nabíjania (10 – 80 %) 28 min. (135 kW DC)
  • Cena/testované auto 57 520/68 920 €
  • Konkurenti: Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Toyota bZ4X

TECHNICKÉ ÚDAJE ŠKODA ENYAQ COUPÉ 80

  • Motor elektrický synchrónny s permanentným magnetom
  • Výkon 150 kW (204 k)
  • Krútiaci moment 310 Nm
  • Pohon a podvozok: pohon zadných kolies, vpredu MacPherson, vzadu viacprvková náprava.
  • Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové.
  • Pneu. vpredu 235/45 R21, vzadu 255/40 R21.
  • Batožinový priestor 570/1 610 dm³
  • Rozmery: 4 653 ×1 879 × 1 621 mm, rázvor 2 770 mm,
  • Pohotovostná/povolená hmotnosť 2 119/2 600 kg, batéria netto 77 kWh.
  • Najvyššia rýchlosť 160 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,5 s
  • Spotreba (WLTP) 15,3 – 16,6 kWh/100 km
  • Dojazd (WLTP) 386 – 577 km
  • Doba nabíjania (10 – 80 %) 28 min. (135 kW DC)
  • Cena/testované auto 57 520/68 920 €
  • Konkurenti: Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Toyota bZ4X

 





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »