TAK AKURÁT / Test Honda ZR-V

Prečo by ste sa mali zaoberať výberom motora a prevodovky, keď Honda dokáže spraviť všetko za vás? Teda – ponúkne vám jednu motorizáciu a buď ju beriete, alebo áno.

PLUSY: Podvozok, pohodlie, spotreba, vnútorný priestor
MÍNUS: Relatívne vysoká cena
Vydané  Text: 

Hľadanie ideálneho vozidla sa vždy točí okolo tých istých otázok. Kde s ním budem jazdiť? Koľko ročne najazdím? Na čo ho budem používať? Koľko stojí prevádzka? Ak sa vám chce veľmi rozmýšľať, tak dôjdete k mnohým alternatívam. No ak vám vychádza, že to bude najmä v meste a jeho okolí, prípadne občas nejaký dlhší výlet a dovolenka, tak vám dávam do pozornosti Hondu ZR-V. Auto, ktoré jeho konštruktéri stvorili, aby bolo také – akurát.

Čo najčistejšie

Primátori nám hovoria, že autá majú obchádzať centrá miest a v podstate im s autami neprekážať, lebo s mestami majú iné plány.

Že to bude znamenať preplnenie ostatných cestných ťahov, spomalenie dopravy, viac času v autách, ktoré najazdia viac kilometrov v zápchach, alebo po obchvatoch, to ich už až tak veľmi netrápi.

Inzercia

Inzercia

A tak je na motoristoch, aby sa k týmto výzvam postavili čo najviac zodpovedne a vyberali si nanajvýš úsporné vozidlá, ktoré vyhovujú ich potrebám.

Čiže pokiaľ jazdíte v mestách, tak maximum elektrifikácie. Na to má Honda jasnú odpoveď. Jej hybridný pohon využíva spaľovací motor najmä na to, aby nabíjal batériu, ktorá napája elektromotor.

Typický crossover: trochu kupé, trochu SUV, no najmä priestranné vozidlo. To je Honda ZR-V

Inzercia

Inzercia

To znamená, že v najvyššej možnej miere jazdí na elektrinu a keď sa zapne motor, tak pracuje vo veľmi účinnom režime – čo najrýchlejšie a s najmenšími nákladmi na palivo nabiť batériu a vypnúť sa. Výsledkom je tichá jazda, ktorej však nechýba dynamika. S autom som jazdil nielen po meste, ale aj po myjavských kopaniciach, dokonca aj s plnou kabínou ľudí a batožiny.

Jasné, nebolo to na trhanie asfaltu, no na to aby som nikde nebol za brzdu premávky a aby som za volantom aj s takto obsadeným autom zažil miestami trochu zábavy, to úplne stačilo. Aj keď, tú zábavu za volantom spôsoboval skôr podvozok.

Inzercia

Inzercia

V zákrutách pevný, no pokiaľ sa mu pod kolesá dostali nerovnosti, dokázal ich veľmi efektívne pohltiť. Popri tom sa spotreba vôbec nešplhala do závratných výšok. Jasné, na diaľnici, keď batéria nemá čas rekuperovať a stále ťahá energiu z motora, to bolo čosi cez 6 litrov/100 km.

No stačilo sa dostať do kraja vŕškov, kde občas aj dáte nohu z plynu, lebo veď dole kopec, a už sa nároky na palivo znižujú.

To isté platí aj v meste, kde časté brzdenie a spomaľovanie dodávajú energiu späť do batérie. Spotreba potom bez problémov klesá aj o liter nižšie. A zábava tým nijako neutrpí.

Systémový krútiaci moment pohonu dosahuje 315 Nm

Čo naložíte?

Honda ZR-V síce nedostala magické zadné sedadlá, ktorým by ste pri prevoze neforemných predmetov zdvihli sedáky, no i tak sa má čím pochváliť. V prípade potreby môžete časť podlahy postaviť a zachytiť, aby zadržala menšie predmety, o sklápaní operadiel zadných sedadiel takmer do roviny sa ani nemusíme baviť.

A odkladacie priestory v interiéri? S tými sa konštruktéri vôbec nehrali. Teda, dopriali ich, koľko len chcete. Aj s dostatočným počtom nabíjacích portov na telefóny a podobné zariadenia. O tom, že vždy si budete mať kam odložiť svoje drobnosti, vôbec nepochybujte.

Za zvlášť podarené považujem riešenie odkladacích priestorov v stredovej konzole.

Čiže, aby som odpovedal na otázku z medzinadpisu, naložíte toho veľa. Pritom to vôbec nemusí byť iba batožina či náklad.

Vždy sa rozplyniem nad krásou ovládacích prvkov klimatizácie a nad ich nádherným chodom.

Volič prevodovky sa premenil na tlačidlá

Dôraz na detail potvrdzuje aj odkladací priečinok na stredovej konzole s dvoma USB konektormi

Jednoduché tvary, sklopné operadlá. Honda boduje skôr objemom ako trikmi variability

Počas cesty na myjavské kopanice som mal, ako som spomínal vyššie, na palube päť ľudí. Okrem mňa – relatívne konfekčných rozmerov. Vďaka tomu sa poskladali tak, aby mali všetci dosť miesta na nohy, na hlavu a aby aj zvládli sedieť necelé dve hodiny traja vedľa seba. Za to si Honda zaslúži pochvalu.

Pritom sme nemuseli ani veľmi rozmýšľať, kto si kam sadne, aby nemali ostatní lakte v rebrách. Vnútorný priestor a jeho organizáciu zvláda ZR-V naozaj ukážkovo. Takže ak aj budete prevážať viacero ľudí, Honda vám v tom s radosťou pomôže.

Pohodlné sedenie aj na dlhšie trasy zabezpečujú predné sedadlá, ich sedáky by mohli byť aj dlhšie

Spoločnosť sa nám mení a spolu s ňou aj nároky na individuálnu prepravu. Čoraz viac rastie tlak na to, aby sme jazdili v úsporných autách a aby nás v nich jazdilo čo najviac.

Práve Honda ZR-V prináša odpovede na tieto požiadavky a nároky. Veľmi slušným vnútorným priestorom a spotrebou, ktorá určite nezruinuje vašu peňaženku ani životné prostredie.

Technické údaje Honda ZR-V

  • Motor benzínový R4, 1 993 cm3
  • Výkon 105 kW (143 k) pri 6 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 186 Nm pri 4 500 ot./min.
  • Elektromotor synchrónny s perm. magnetom
  • Systémový výkon 135 kW (184 k)
  • Systémový krútiaci moment 315 Nm
  • Pohon a podvozok: 1-st. prevodovka eCVT, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové s vnútorným chladením.
  • Pneu. 225/55 R18.
  • Batožinový priestor 380/1 322 dm³
  • Rozmery: 4 568 × 1 898 × 1 613 mm
  • Rázvor 2 657 mm
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 589/2 100 kg,
  • Objem nádrže 57 l.
  • Najvyššia rýchlosť 173 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,8 s
  • Spotreba (WLTP) 5,7 l/100 km
  • Emisie CO2 130 g/km
  • Cena/testované auto 39 990/44 740 €
  • Ročné náklady na prevádzku: 2 576 € (podľa auto motor a šport č. 10/2023)
  • Konkurenti: Toyota Corolla Cross, Suzuki S-Cross, Škoda Kamiq

Fotogaléria z redakčného testu Honda ZR-V (foto: PANER)

 




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.