Volkswagen potvrdil veľký návrat: Benzínové Polo čaká modernizácia

Volkswagen potvrdil rozsiahlu modernizáciu modelu Polo, ktorá prinesie nové hybridné pohony, moderné digitálne rozhrania a technológie z väčších modelov.

Volkswagen sa pripravuje na budúcnosť európskeho trhu, ktorá bude naďalej zahŕňať aj vozidlá so spaľovacími motormi. Popri pripravovanom elektrickom modeli ID. Polo totiž automobilka plánuje rozsiahlu modernizáciu existujúceho benzínového Pola. Zákazníci, ktorí ešte nie sú pripravení prejsť na plne elektrickú mobilitu, tak môžu počítať s tým, že tradičné Polo zostane v ponuke aj v nasledujúcich rokoch. Modernizácia prinesie účinnejšie hybridné pohony a nové digitálne riešenia.

Člen predstavenstva Volkswagenu pre predaj, marketing a popredajné služby Martin Sander pre Auto Express uviedol, že výrobca má v otázke budúcnosti Pola jasno:

„Polo bude modernizované. Môžeme pokračovať vo výrobe áut so spaľovacími motormi tak dlho, ako budeme potrebovať, neexistujú žiadne obmedzenia. Existujúca platforma je na to viac než schopná.“

Volkswagen potvrdil rozsiahlu modernizáciu modelu Polo, ktorá prinesie nové hybridné pohony, moderné digitálne rozhrania a technológie z väčších modelov.

Modely Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Škoda Fabia a ich crossovery dnes stoja na platforme MQB-A0, ktorá predstavuje jednoduchšiu a priestorovo efektívnejšiu interpretáciu podvozku známeho z modelu Golf. Na otázku, či môže Polo prevziať moderné technológie z najnovších modelov postavených na architektúre MQB Evo, Sander odpovedal: „Samozrejme. Je to veľká a nákladná práca, ale musíme ju urobiť.“

Tento krok otvorí dvere pre nové digitálne rozhrania Volkswagenu, rozšírené asistenčné systémy vodiča či bezdrôtové softvérové aktualizácie. Do ponuky sa postupne dostanú aj nové hybridné pohonné jednotky – od mild hybridov známych z modelov Golf a T-Roc až po plne hybridné riešenie novej generácie, ktoré má prísť už budúci rok.

Volkswagen potvrdil rozsiahlu modernizáciu modelu Polo, ktorá prinesie nové hybridné pohony, moderné digitálne rozhrania a technológie z väčších modelov.

Rozsiahle investície do modernizácie sú podľa automobilky nevyhnutné, ak chce Volkswagen ponúkať konkurencieschopné vozidlá naprieč celou Európou. Sander vysvetľuje dôvody: „Aby sme mohli konkurovať v Európe, musíme obsluhovať celú Európu. Nórsko je takmer úplne elektrické, ale juh kontinentu je iný. V Taliansku predstavujú elektromobily len približne 10 percent trhu. Musíme našim zákazníkom ponúknuť autá, ktoré požadujú, bez ohľadu na región alebo preferencie.“

Modernizácia modelu Polo zároveň logicky znamená aj úpravy v ponuke malého SUV T-Cross, ktorý s Polom zdieľa technický základ. Volkswagen tak jasne naznačuje, že vo svojej európskej stratégii počíta so spaľovacími motormi aj v nasledujúcom období – hoci popri nich buduje aj rodinu čisto elektrických modelov.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!