Ďalšia rana: Každé tretie auto má túto funkciu, teraz sa naplnil čierny scenár
Tradičný dodávateľ v automobilovom sektore, spoločnosť Kiekert, sa po 168 rokoch dostal do hlbokej krízy. Firma z Nemecka, ktorá sa špecializuje na uzamykacie systémy áut a je známa ako vynálezca moderného centrálneho uzamykania, musela vstúpiť do predbežného insolvenčného konania. Rozhodol o tom súd.
Aj vaše auto má túto funkciu?
Kiekert sa počas svojej histórie vypracoval na svetového lídra v oblasti systémov pre centrálne uzamykanie, ktoré chránia pred krádežou vozidla. Podľa insolvenčného správcu Joachima Exnera platí celosvetovo nasledovná štatistika: každé tretie auto má túto funkciu „poháňanú“ technológiou od Kiekertu. Napriek tomu teraz celý podnik bojuje o prežitie.
Kieker má síce kvôli insolvencii nariadený dočasný dohľad, no jeho výroba má pokračovať. Približne 700 zamestnancov v Nemecku dostane mzdy minimálne do konca novembra, no vyplatia im ich v rámci insolvenčného konania krytého štátom.
Čínski vlastníci zamiešali kartami
Za krízou firmy stojí najmä rozhodnutie čínskeho majiteľa, spoločnosti Lingyun, ktorá jej odmietla poskytnúť ďalšie finančné zdroje. Významnú úlohu zohrávajú aj sankcie, ktoré Kiekertu zablokovali prístup na dôležité trhy.
Spoločnosť dnes zamestnáva zhruba 4 500 ľudí a má 11 prevádzok po celom svete – od centrály v Nemecku až po závody v Amerike a Ázii.
Aj manažment Kiekertu už otvorene hovorí, že jediným riešením na záchranu tradičnej firmy je odchod čínskeho investora a hľadanie nového vlastníka.
Kríza pre sektor automobilových dodávateľov
Súčasná situácia na trhu nepraje európskym automobilkám, ktoré sa ocitajú pod tlakom čínskej konkurencie aj doma a na druhej strane sa im už nedarí v Číne tak ako v minulosti. Spolu s tým čelí čoraz väčšiemu tlaku aj európsky sektor dodávateľov automobilového priemyslu. Viaceré firmy sa už ocitli v platobnej neschopnosti.
Kiekert tak rozhodne nie je jedinou firmou, ktorá má finančné ťažkosti. Ide skôr o potvrdenie toho, že európsky automobilový priemysel má problémy. Tie sa žiaľ nevyhýbajú ani tradičným značkám, ktoré dlhé roky ovplyvňovali to, na akých autách jazdíme.
Zdroj: n-tv