3. ČASŤ DLHODOBÉHO TESTU

Návykový čertík / Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT

Spájanie automobiliek je dnes už bežným trendom. Mitsubishi Colt je dobrou ukážkou takejto úspešnej spolupráce.

Mitsubishi Colt má za sebou naozaj bohatú históriu. Prvá generácia modelu sa objavila už v roku 1962 a od tej doby sa teší veľkej obľube, čo potvrdzuje viac ako milión predaných kusov iba v Európe. Nový model Coltu stavia na týchto základoch a pokračuje v úspešnej ceste svojich predchodcov. Veď ide o najpredávanejší model automobilky Mitsubishi.

Všetky časti dlhodobého testu Mitsubishi Colt:

  1. Nepodceňovať! Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT
  2. Test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI v zime: Na čo si dať pozor?
  3. Návykový čertík / Dlhodobý test Mitsubishi Colt, záverečná časť

Pohľad do tabuľky s technickými údajmi hovorí, že v priebehu života Colt poriadne podrástol. Prvá generácia z roku 1962 merala na dĺžku 3 385 mm, široká bola 1 410 mm, vysoká 1 370 mm a rázvor dosahoval hodnotu 2 065 mm. Od roku 2004 sa vyrábali v holandskom závode v meste Born v niekoľkých karosárskych variáciách, medzi nimi vynikala verzia coupé-cabrio. V niektorých krajinách sa predávali pod menom Mirage.

Mitsubishi v minulosti spolupracovalo aj s automobilkou Proton a niektoré generácie Coltu sa na cestách objavovali aj ako Proton Satira. Partnerom Mitsubishi bol v roku 1970 aj americký Chrysler, ktorý predával v USA vozidlo pod označeniami Plymouth Colt a Dodge Colt. Od roku 2012 bola pauza. Aktuálny model Coltu sa vyrába od októbra 2023 spolu s Renaultom v tureckej továrni v meste Bursa v troch vyhotoveniach.

Skromný objem, slušná dynamika

Základnú motorizáciou predstavuje benzínový trojvalec 1.0 MPI s výkonom 49 kW (65 k) spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (momentálne je v ponuke od 15 300 €).

Pre záujemcov o dynamickejší prejav je k dispozícii preplňovaný benzínový trojvalec 1.0 MPI-T s výkonom 67 kW (91 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a práve tento model s touto motorizáciou testujeme už niekoľko mesiacov.

Ponuku uzatvára plne hybridný pohon HEV. Ten kombinuje atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s elektromotorom, pričom ich súhru riadi prepracovaná automatická prevodovka, pričom logiku jej radenia a rekcie vozidla možno meniť výberom jazdných režimov Multi-Sense.

Maximálny systémový výkon v tomto prípade predstavuje 105 kW (143 k), pričom samotný spaľovací motor dáva do hry 69 kW (94 k), elektromotor pridáva 36 kW (49 k) a 15 kW (20 k) dodáva štartér-generátor. Dobrý základ pre výraznú úsporu benzínu. Hybridný systém sa cíti doma predovšetkým v meste, kde sa vozidlo môže až 80 % času pohybovať v elektrickom režime, neskromne tvrdí Mitsubishi.

Z každej strany

Týmto posledným testom sa po mesiacoch lúčime s Coltom, ktorý v nás zanechal dobré pocity a dojmy. Preverili sme ho vo všetkých jazdných podmienkach a situáciách. Zachytili sme letné, aj zimné obdobie, s pochvalným výsledkom.

Vyskúšali sme jazdu v meste, mimo mesta a aj na diaľnici. Oceňujeme najmä motor 1.0 MPI-T, ktorý je nielen úsporný, ale vďaka preplňovaniu ponúka dostatok dynamiky aj pri nižšom objeme. Ďalej 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá motoru umožňuje naplno využiť jeho potenciál.

Našu pozornosť si zaslúži aj dobre naladený podvozok, ktorý skvele kombinuje dynamiku a pohodlie. A na záver musíme spomenúť aj tradičnú spoľahlivosť tejto značky, ktorá iste zaváži pri výbere vášho nového auta. Takže, zbohom Coltík, alebo skôr Sayōnara – dovidenia!

Mitsubishi Colt, plusy a mínusy 
+ Pomer vybavenie/cena
+ Nízka spotreba
+ Praktický interiér
+Fyzické ovládače klimatizácie
+Reakcia displeja infotainmentu
+ Nízke servisné náklady
+ Spoľahlivé nepriame vstrekovanie
– Pohodlnosť sedadiel počas dlhej cesty
– Grafika parkovacej kamery
– Prejav trojvalca na voľnobehu
– Systém otvárania kufra

Technické údaje Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT

  • Motor preplň. benzínový R3, 999 cm3
  • Výkon 67 kW (91 k) pri 4 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové.
  • Pneu 205/45 R17.
  • Batožinový priestor 391/1 069 dm3
  • Rozmery: 4 053 × 1 798 × 1 440 mm, rázvor 2 583 mm,
  • Prevádzková/celková hmotnosť 1 195/1 600 kg,
  • Objem nádrže 42 l.
  • Najvyššia rýchlosť 174 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s
  • Spotreba (WP) 5,2 l/100 km
  • Emisie C2 118 g/km
  • Cena/testované auto 16 800/20 844 €