Testy

Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion: Asketik

Ten sa v tomto prípade volá 1.4 TDI. Áno, je to známy koncernový trojvalec s technikou vstrekovania čerpadlo-dýza. V automobilke ho navyše vyzbrojili filtrom pevných častíc, preto v Pole Blue Motion pracuje silnejšia verzia s výkonom 59 kW (80 k). Podľa technických tabuliek by auto malo spotrebovať v meste 4,9, mimo mesta 3,2 a kombinovane 3,8 l/100 km a vypustiť do ovzdušia 99 gramov CO2 na kilometer.

Technologický balík Blue Motion spočíva v upravenej riadiacej jednotke motora, predĺženom odstupňovaní prevodovky, upravenej aerodynamike a špeciálnych pneumatikách s nižším valivým odporom. Privítali by sme však aj nižšiu hlučnosť, na niektorých povrchoch totiž pneumatiky prekričali aj motor.

Emisie prenecháme zeleným a my sa zameriame na spotrebu. Tú nám s radosťou ukáže palubný počítač. To však nie je jediná vymoženosť, v našom testovacom aute nám Volkswagen doprial aj elektrické okná či klimatizáciu. Viac by sme však ocenili osvetlenie batožinového priestoru. Polo Blue Motion sa totiž dodáva len s pomerne chudobnou základnou výbavou Trendline a všetky komfortné drobnosti si treba priplatiť.

Nekultúrnosť agregátu 1.4 TDI je všeobecne známa vec. V tomto prípade sa však pridávajú aj tvrdé interiérové plasty, ktoré pri 1700 otáčkach rozohrajú svoj koncert. Malé naftové motory obvykle neprekypujú entuziazmom a treba im pomôcť prevodovkou. To sa však v Pole Blue Motion nedeje.

Ak chcete skutočne šetriť životné prostredie, musíte štýl jazdy prispôsobiť autu. V tomto prípade to znamená minimalizovať jazdu po meste, lebo tá Polu Blue Motion skutočne nevonia a len s námahou stlačíte konzum pod 5,5 litra. Spotrebu a možno aj náladu zlepší jazda mimo mesta, kde je auto predsa len príjemnejším spoločníkom. No dosiahnuť hodnoty uvádzané výrobcom si vyžaduje veľmi ľahkú nohu a pevné nervy.

Text: Martin Ruis
Foto: PANER (2), autor

b>HODNOTENIE: * * *
Plusy
Vnútorný priestor, presné radenie a riadenie, množstvo odkladacích priestorov.

Mínusy
Kultúra chodu motora, tvrdé plasty, hlučný podvozok, vysoká cena verzie.

Technické údajeMotor****naftový 1.4 R4Zdvihový objem1422 cm3Výkon59 kW/80 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment195 Nm pri 1800-2200 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška3916x1650x1467 mmRázvor2465 mmBatožinový priestor270/1030 lPohotovostná hmotnosť Jazdné výkonyMaximálna rýchlosť176 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,8 sSpotreba počas testu5,1 l/100 kmSpotreba uvádzaná výrobcom3,8 l/100 kmEmisie CO299 g/kmCenaZákladná cena verzieod 541 598 s DPH

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Autobusár hrdinom: zastavil, aby ochránil babičku pred zlodejom

11.6.2020, Miškovec. Vodič linky 21 si neďaleko hlavného námestia Újgyőri všimol, že staršiu ženu sa snaží olúpiť muž priamo na mestskej ulici, ktorá prechádza mostom cez rieku. Ihneď odstavil autobus a lupiča odohnal, všetko zachytila kamera. Zlodej sa radšej dal na útek, vodič údajne predtým slúžil v Iraku, čo sa prejavilo v spôsobe jeho reakcie na zločin páchaný na ulici.