auto motor a šport č. 3/2024

Takmer ideálny člen / Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI + kalkulácia financovania

Karoséria kombi, LED svetlomety, dieselový motor pod kapotou a automatická prevodovka. Môže byť niečo, prečo by táto Octavia nemala byť najlepšie auto pre rodinu?

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
Vydané  Text: 

Octavia štvrtej generácie sa už dočkala modernizácie, a preto som rád, že sa v redakcii ocitol testovaný model v najrozumnejšej kombinácií motora a výbavy.

Vzhľadovo ju netreba extra predstavovať, keďže vám garantujem, že jedna stojí isto na parkovisku pred vaším bytovým domom.

Určite však treba spomenúť príplatkovú modrú farbu, ktorá sa páčila nielen mne, ale azda každému, komu som auto ukázal.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Rovnako musím vyzdvihnúť Full LED svetlomety vzadu aj vpredu. Zatiaľ čo na zadných budete obdivovať animáciu zhasnutia po zamknutí auta, na predných to bude Matrix LED technológia.

Okrem vysokej intenzity stretávacích svetlometov aj za dažďa, oceňujem aj lineárnosť svetelného lúča v celej šírke.

Široké zadné svetlá, na rozdiel od tretej generácie, dodávajú „kombíku“ prémiovejší vzhľad.

Inzercia

Inzercia

Interiér pre každodenný život

Dizajn interiéru pôsobí veľmi jednoducho a upratane. V stredovej časti nesmie chýbať veľký 10“ digitálny prístrojový panel, na ktorom nájdete bezdrôtové zrkadlenie vášho smartfónu, ale aj ovládanie klimatizácie.

Vďaka príplatkovému Winter packetu Premium nebude pasažierom zima ani na zadných sedadlách. Nikdy by ste neverili, koľko úsmevu dokáže v januári vyčariť vlastný panel kúrenia a vyhrievanie sedadiel.

Inzercia

Inzercia

Jednou z tlačidlových skratiek pod hlavným displejom je nastavenie vozidla, kde nájdete aj vypnutie systému štart-stop, či asistenta jazdných pruhov.

Auto si, žiaľ, po vypnutí nastavenie nezapamätá, a tak sa týchto prvých pár kliknutí stane vašou každodennou rutinou.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

aj keď sa mi páči jednoduchosť v interiéri, dizajn voliča DSG prevodovky nepatrí k mojim obľúbeným. Ani robustný chlap za volantom nijak neuberá z komfortu pasažierov vzadu.

Berte, kým sú

Čo pasuje viac k názvu Octavia ako motor 2.0 TDI?! Nech si hovorí, kto chce, čo chce, stále si myslím, že lepší motor do rodinného kombi nie je. Ten má vo svojej strednej výkonovej verzii 110 kW (150 k) a úctyhodný krútiaci moment 360 nm.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Aj keď na papieri nevyzerá sila motora oslnivo, môžem vás uistiť, že svoju úlohu v tomto aute splní na jednotku.

Krútiaci moment z nízkych otáčok zabezpečuje dostatočnú pružnosť.

Je veľmi dobre zladený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a nebojí sa ani akcelerácie z najnižších otáčok.

Až na jemné dunenie pri zhruba 1 200 otáčkach ma štvorvalcový naftový motor prekvapil kultivovaným chodom či už v interiéri, alebo zvonku.

Ako bonus sa odvďačí výbornou spotrebou. na testovanej trase, ktorá obsahovala 20 km v meste, 40 km mimo mesta a 40 km po diaľnici, sa mi podarilo dosiahnuť priemernú spotrebu 5,5 l/100 km. Aj napriek len 45-litrovej nádrži som od natankovania prešiel až 787 km a to si palubný počítač ešte na ďalších 50 km trúfal. Úžasné.

A čo podvozok?

Najprv som si myslel, že tejto špecifikácii nič nechýba a sám by som to nekonfiguroval inak. no po týždni by som predsa len jednu vec zmenil. keďže testovaný model nemá viac ako 110 kW, o jeho zadné odpruženie sa stará jednoduchá torzná priečka.

Určite sa nedá povedať, žeby bola Octavia nekomfortná, dlhší rázvor 2 686 mm prispieva k pohodlnejšej jazde. Súčasne sa nedostatky torznej priečky snažil výrobca zmierniť veľmi mäkkým zadným odpružením.

Čiastočne sa to aj podarilo, no mäkší zadok uberá zo stability v zákrutách. jednoduchú zadnú nápravu najviac pocítite na priečnych nerovnostiach a zlomoch, kde je rozdiel v porovnaní s viac prvkovou nápravou najvýraznejší.

Riešenie? Stačí si priplatiť za výkonnejší motor, ktorý je automaticky spojený s viacprvkovou zadnou nápravou.

Čo je však škoda, keďže dvojlitrovému naftovému agregátu so 110 kW (150 k) ťažko niečo vyčítať.

Pre náročnejších je tu aj verzia Sportline. S jemne tuhším odpružením a viacprvkovou zadnou nápravou je naladenie podvozku priam ideálne.

Mesto dostatočne vyžehlí a v zákrutách sa rozhodne nestratí. Ak k tomu pripojíme aj pohon všetkých kolies, dostávame recept na ultimátne rodinné auto do každého počasia.

ŠKODA OCTAVIA COMBI S FINANCOVANÍM CEZ ŠKODA FINANCIAL SERVICES
Výhodné financovanie Škoda NaMieru bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od d 24 do 60 mesiacov
  • Základná verzia Škoda Octavia Combi 1.0TSI 81kW v cene 24.930€
  • Mesačne za 222€ vrátane poistenia*
  • Dĺžka splácania: 60 mesiacov / Akontácia: 40%
  • Ročný nájazd: 20.000 km
  • Spracovateľský poplatok: 0€
  • Značkové ŠKODA poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
  • Posledná navýšená splátka: 10.491 €
  • Testovaná verzia Škoda Octavia Combi 2.0TDI 110kW, 7DSG v cene 41.393€
  • Mesačne za 341€ vrátane poistenia*
  • Posledná navýšená splátka: 19.116 €

Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Technické údaje Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 7-DSG

  • Motor preplň. naftový R4, 1 984 cm3
  • Výkon 110 kW (150 k) pri 3 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 360 Nm pri 1 600 – 2 750 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 225/45 R18.
  • Batožinový priestor 640/1 700 dm³
  • Rozmery: 4 689 × 1 829 × 1 468 mm, rázvor 2 686 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 478/1 990 kg,
  • Objem nádrže 45 l.
  • Najvyššia rýchlosť 225 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,7 s
  • Spotreba (WLTP) 4,5 – 4,9 l/100 km
  • Emisie CO2118 – 128 g/km
  • Cena/testované auto 33 856/41 393 €

Náklady na ročnú prevádzku

  • Palivo (nafta) 1 092,75 € (4,7 × 150 × 1,55)
  • Poistenie (Wüstenrot) 985,28 €
  • Pneumatiky + 2 × prezutie (Mikona) 319,20 € (Continetnal TS 870; 720 € sada)

 





Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂





Pokračujte na ďalší príspevok »