MOTOCYKLE

Test Suzuki Address 125: Jednoducho skúter

Asi nikdy som pod zadkom nemal taký jednoduchý stroj a okamžite som sa do tohto konceptu zamiloval.

Vydané  Text: 

Pohotovostná hmotnosť: 105 kg. To je údaj, ktorý defi nuje hneď niekoľko aspektov jazdy s chutným, typicky japonským skútrom, ktorý podľa mňa dizajnovalo rovnaké štúdio, ktoré má na starosti aj autá značky Suzuki.

ESENCIA

Aká je pointa skútra? Tá hlavná je isto manévrovateľnosť a ľahká ovládateľnosť, potom nasleduje praktická stránka a do rovnice určite vstupuje aj cena. Address spĺňa všetky tieto oblasti. Už na prvý pohľad je ľahučký. Krátky rázvor a úzka konštrukcia znamenajú, že sa zmestíte do každej medzery v premávke.

Nízke ťažisko a celkovo nízka hmotnosť sa prejavujú tak, že skúter vôbec nezápasí s vašimi požiadavkami na zmenu smeru, naopak, veľmi rád a svižne im vyhovie. Z jazdy chýba pocit zotrvačnosti, všetko ide ľahko a prirodzene. A to platí aj o zrýchľovaní.

Jasné, stodvadsaťpäťka s výkonom 6,4 kW (9 k) vám nebude práve dvíhať predné koleso zo zeme pri šprinte zo semafora, ale v kombinácii s minimálnou hmotnosťou sa postará o skutočne svižné zrýchlenie.

Držať tempo s premávkou nie je absolútne žiaden problém. Skôr vás budú ostatní brzdiť, ak nemajú práve oblečené pretekárske rukavice, alebo nejaký akútny zažívací problém, ktorý by bolo treba čo najskôr a bez nehody vyriešiť. A cena? Za 2 490 eur tento doplnok k autu rozhodne stojí.

Najmä ak si vezmete, že k tejto sume nemusíte pripočítať administratívne náklady s vodičským preukazom na motocykel. Stačí kúpiť, poistiť a ak počasie praje, jazdiť.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

DO POHODY

Samozrejme, takýto maličký skúter má aj svoje nevýhody. Nie je to práve mašina do každého počasia a bez plexištítu si bez adekvátneho oblečenia užijete kvalitnú fúkanú. Na druhej strane, noc tomuto skútru vôbec neprekáža.

Na cestu si svieti dobrým LED svetlom a tvar lúča dobre funguje aj pri náklonoch. Veľmi musím pochváliť aj podvozok. Nenájdete na ňom žiadne reklamné nálepky drahých výrobcov tlmičov či bŕzd, dokonca na pohľad vyzerajú útroby skútrika až lacno.

Čo tam po tom, keď jazdný prejav je až prekvapivo dobrý? Úzke hliníkové kolesá sú ľahučké a cítiť, že Address napriek nízkej hmotnosti nemá problém s prenosom rázov od neodpružených častí podvozka do riadidiel a sedadla vodiča.

Podvozok je doslova nadpriemerný a určite by ste to doňho vzhľadom na nevinný výzor Suzuki Address netipovali. Ale jazdí (aj brzdí) naozaj veľmi dobre. Samotný motor nemá nepríjemný, ani príliš hlučný zvuk. Ak chcete, viete jazdiť ozaj potichu. A spotreba? Ale, prosím vás!

V jednoduchosti je krása. Suzuki Address 125 vás určite nebude rozptyľovať ničím, čo nevyhnutne nepotrebujete k jazde. Ovládanie dôležitých prvkov je jednocuhé, iné tu nie sú. Rýchlomer a odometer spolu s ukazovateľom stavu paliva musí stačiť. Palubný počítač chýba, ale koho trápi, či skúter žerie 1,7 alebo 1,9 l/100 km? Kotúčové brzdy brzdia výborne. Zámok spínacej skrinky je dobrý detail. Priestor na prilbu stačí mojej (rozhodne nie veľkej) prilbe doslova len-tak-tak, mohol by byť kúsok väčší.

PÁR TAŠIEK

Praktickú stránku do veľkej miery diktuje skromná stavba tohto motocykla. Je tu háčik na menšiu tašku, otvorený (ale dostatočne strmý) odkladací priestor na mobil, 12 V zásuvka a aj priestor pod sedadlom.

Moja vyklápacia prilba sa doňho zmestila iba s výrazným poprosením, a to som všetku povinnú výbavu musel najprv napchať do vnútra prilby.

Tento priestor by potreboval ešte doslova pár centimetrov do hĺbky a všetko by bolo v poriadku. To je však asi jediná výčitka voči tomuto sympatickému skútriku.

A prekvapenie na záver – ak by sa vám aj vybila batéria, so štartovaním si nemusíte lámať hlavu. Address ponúka aj starú dobrú nakopávačku, pričom použiť ju nie je vôbec zložité a ani fyzicky náročné. Motorček pretočí aj dieťa.

Tak, ako som pri preberaní Suzuki Address 125 nemal veľké očakávania, vrátil som ju naspäť s veľmi príjemnými pocitmi. Plní presne ten účel, ktorý má. A tak to má byť.

Technické údaje SUZUKI ADDRESS 125

  • Motor R1, 124 cm3
  • Výkon 6,4 kW (9 k)
  • Krútiaci moment 10 Nm
  • Pohon zadného kolesa variátor, reťaz
  • Pneumatiky predná; zadná 90/90 R12; 90/100 R10
  • Objem nádrže 5 l
  • Pohotovostná hmotnosť 105 kg
  • Cena od 2 490 €




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »