Kompletná paleta hybridov / Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX prichádza do Európy s kompletnou paletou zážihových motorov – od klasického atmosférického, cez mild-hybrid, hybrid, až po plugin hybrid. Lenže ktorý je pre vás ten pravý?

Vydané  Text: 

Active Sports X-over (čítaj Crossover). Také je tajomstvo za označením ASX. Pre Mitsubishi to bol dlhodobo ťahúň predajov v našom regióne, pretože kombinoval robustnosť, jednoduchosť a prijateľnú cenu. Časy sa menia a s nimi aj nároky na nový model. Zákazníci vyžadujú top bezpečnosť, rozsiahlu výbavu, asistenčné systémy a aj spoľahlivé a úsporné pohonné jednotky s dobrým dynamickým potenciálom. Nové Mitsubishi ASX toto všetko spĺňa do bodky

Páči sa

Základný predpokladom, prečo by si zákazníci mali vybrať práve ASX, je dizajn. Čelná partia, ktorú Mitsubishi nazýva Dynamický štít, mu dáva robustný a dynamický charakter. Zadnú časť okrášľujú výrazné LED svetlá v tvare písmena C, pričom krásne tvarovaná karoséria stojí na 17- alebo 18-palcových kolesách. Celkový dojem si môžete ešte prispôsobiť podľa seba vďaka možnosti dvojfarebného lakovania karosérie – s kontrastnou čiernou strechou. Silnou stránkou modelu ASX je však variabilita. Celkom netradične na tento segment sú zadné sedadlá tohto modelu posuvné. Objem batožinového priestoru základných verzií 332 litrov sa tak dá posunutím sedadiel dopredu zväčšiť o 69 litrov na 401 litrov (VDA). Množstvo menších či väčších odkladacích priestorov k tomu robí z modelu ASX skvelé auto, v ktorom sa rýchlo zabývate.

Komfort

Okrem pohodlne vyladeného podvozka sa o užívateľský komfort starajú užitočné technológie ako bezkľúčové odomykanie/zamykanie fungujúce na báze detekcie vzdialenosti, výška sedadla zvolená pre maximalizáciu pohodlia nastupovania, vyhrievanie predných sedadiel aj volantu, či online navigačný systém s 9,3-palcovou obrazovkou podporujúci bezdrôtovú konektivitu cez Android Auto aj Apple CarPlay. O kvalitné audio sa stará prémiový audiosystém Bose. Digitálny prístrojový štít v ponuke umožňuje užívateľom zvoliť si, ktoré informácie chcú mať hneď pred očami.

Mitsubishi ASX
Moderný interiér je plný užívateľsky prívetivých riešení. Plne digitálny kokpit zobrazí všetko, čo si vodič želá. Batožinový priestor je mimoriadne variabilný vďaka posuvným zadným sedadlám

Pod komfort zaradíme aj dobrý pocit z toho, že asistenčné systémy auta sú v prípade potreby pripravené zasiahnuť a odvrátiť nehodu či zmierniť jej následky. V základnej výbave bude mať ASX systém zmierňovania následkov kolízie, aktívny asistent jazdy v pruhu s varovaním pri jeho opustení, rozpoznávanie dopravných značiek, tempomat, parkovacie senzory a parkovaciu kameru.

Vo vyšších výbavách alebo za príplatok môžete mať navyše monitoring slepého uhla, pokročilý asistent jazdy v pruhu, ktorý udržiava vozidlo v jeho strede, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go či automatické prepínanie LED diaľkových svetiel. Hybridné a plug-in hybridné modely v najvyššej výbave dostanú navyše systém MI-PILOT, ktorý ponúka čiastočne autonómnu jazdu kombinujúcu automatické vystreďovanie v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat.

Mitsubishi ASX

Ktorý motor?

Mitsubishi ASX ponúka dovedna štyri druhy pohonu. Základom je preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 67 kW (91 k) a krútiacim momentom zdravých 160 Nm už pri 2 000 otáčkach. Tento motor je jednoduchý, servisne nenáročný a môžete ho mať aj s manuálnou prevodovkou. Bude to najdostupnejšia motorizácia vhodná pre ľudí hľadajúcich dostupné auto do mesta či na dedinu s dostatočným výkonom a prijateľnou spotrebou, ktorá sa podľa metodiky WLTP pohybuje na úrovni 5,7 l/100 km.

O triedu vyššie je preplňovaný štvorvalec s objemom 1,33 litra doplnený o mild-hybridnú technológiu. V preklade to znamená, že auto má miesto klasického alternátora takzvaný integrovaný štartér-generátor. Poháňa ho remeň rovnako ako alternátor. Inteligentný algoritmus ho riadi tak, aby dobíjal batériu najmä vtedy, keď vodič brzdí motorom, takže pri akcelerácii je odpojený a neuberá výkon motoru. Pri štart-stop sekvencii sa o štart motora stará táto jednotka miesto štartéra s pastorkom. Štart je teda tichý, bez pazvuku ozubených kolies, bez vibrácií a okamžitý. Štartér-generátor sa navyše môže do hry zapojiť kedykoľvek, nie iba pri štarte motora. Môže teda pomôcť motoru dodatočným krútiacim momentom pri akcelerácii z nízkych otáčok. Tento motor je k dispozícii v dvoch výkonových verziách: 103 kW (140 k) a 260 Nm, a 116 kW (158 k) a 270 Nm. Medzi opcie pribúda 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka. Mild-hybrid nedokáže jazdiť len na čisto elektrickú energiu, kompaktná batéria pritom vôbec neuberá z batožinového priestoru.

Mitsubishi ASX

Nasleduje plne hybridná pohonná jednotka využívajúca krkolomnú kombináciu extrémne spoľahlivého atmosférického štvorvalca s objemom 1,6 litra a 4-stupňovej nesynchronizovanej robotizovanej prevodovky, ktorú synchronizuje elektromotor a ďalšieho elektromotora plus 1,26 kWh batérie. Komplikované, ale funguje to. Maximálny výkon 105 kW (143 k) dopĺňa okamžitý krútiaci moment elektromotora. Cez zápchy preplachtíte len na elektrinu, o nabíjanie sa vôbec nemusíte starať a kombinovaná spotreba sa pohybuje na úrovni 4,8 l/100 km. Batožinový priestor je tu však trochu menší.

Mitsubishi ASX

Vrcholom ponuky je plug-in hybrid, ktorý využíva rovnakú techniku ako hybrid, no s podstatne väčšou 10,5 kWh batériou, ktorú môžete dobíjať aj zo zásuvky a získať tak dojazd až do vzdialenosti 60 km len s využitím elektrickej energie. Výkonnejší je aj elektromotor, takže kombinovaný výkon plug-in hybridu je až 117 kW (160 k). A spotreba? Pri pravidelnom nabíjaní pokojne aj nula, avšak podľa WLTP je to 1,4 l/100 km. Batožinový priestor má plug-in hybrid najmenší, s objemom menším o vyše 100 litrov v porovnaní s mild-hybridom.

Mitsubishi ASX

Zdroje:  AUTOVINY.SK







ODPORÚČANÉ