Testy

Tak akurát / Minitest Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG + kalkulácia financovania

Ostrý a športový vzhľad Formentoru ho predurčuje k úspechu. Tí, ktorí ho chcú primárne pre dizajn, nebudú mať problém ani s najslabšou verziou s manuálnou prevodovkou. To, že testovaná verzia nie je tento prípad, prezradí pohľad na zadnú časť. Dvojica výfukov v zadnej časti naznačuje, že tento model si človek nevybral len pre vzhľad. A ten zvuk! Po prevetraní otáčkomera na mieste okamžite pochopíte, že nejde o žiadne orezávatko a zvuk je pravý. A skutočne ostrý. V rámci zvukovej kulisy spomedzi moderných štvorvalcov si určite zaslúži miesto v prvom rade.

Čelom vpred

Pred jazdou si treba ujasniť jednu vec. Na pohon všetkých kolies zabudnite! Táto motorová verzia je v ponuke výhradne s pohonom predných kolies. Prekáža to? Asi vás neprekvapím, ale v suchých podmienkach vôbec. Aj vďaka predným pneumatikám so šírkou 245 mm je trakcia výborná a Formentor vie plne preniesť svojich 180 kW (240 k).

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG  (auto motor a šport č. 12/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Dvojlitrový agregát EA888 ponúka vynikajúci záťah už od nízkych otáčok. Ako otáčky rastú, tak vďaka širokému spektru maximálneho krútiaceho momentu je záťah krásne lineárny naprieč celým stredným pásmom otáčok. To som ocenil najmä pri dynamickej jazde cez kľukaté úseky čičmianskych serpentín, kde je nutné neustále pridávať a uberať plyn.

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG  (auto motor a šport č. 12/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Tu sa naplno prejaví veľmi čitateľné naladenie podvozku a po krátkej chvíli sa na palube Formentoru cítim ako doma. Aj napriek adaptívnemu podvozku s plynulým nastavovaním tlmičov je cítiť, že základné nastavenie je tuhšie ako v prípade bežných modelov.

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG  (auto motor a šport č. 12/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Zatiaľ čo v najmäkšom nastavení vie karoséria prekvapiť výraznou poddajnosťou, ktorá v konečnom dôsledku aj tak nezakryje práve tvrdšie nastavenie samotného podvozku. V najtvrdšom režime CUPRA je naladenie podvozku použiteľné len na naozaj najkvalitnejšom asfalte. Aj v prípade, keď som si zabudol podradiť na pádlach pod volantom a otáčky motora klesli, tento štvorvalec sa toho rozhodne nezľakne a vždy milo prekvapil svojou výbornou pružnosťou.

Treba vôbec radiť manuálne? Popravde, ani nie. Dvojspojkojová prevodovka DSG v športovom režime svoju úlohu splní viac ako dobre a ide skôr o pocit prepojenia so strojom. Mať tento stroj pod kontrolou a ovládať ho svojpomocne je to, čo človeka napĺňa a v konečnom dôsledku zabezpečí, že vystúpite z auta s úsmevom na tvári. Ten však následne jemne klesne, pri pohľade na stav nádrže. Veď to poznáte!

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG  (auto motor a šport č. 12/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG  (auto motor a šport č. 12/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Nič nechýba

Chýbal mi pohon všetkých kolies? Pri výjazde zo zákrut na mokrom asfalte a pri razantnej akcelerácii na nízkom prevodovom stupni dôjde k miernemu preklzu. No na strane druhej sa asi nebudete po daždi ponáhľať ako s vetrom o závod. Súčasne si dovolím povedať, že aj keď iné verzie s motorom 2.0 TSI pod kapotou ponúkajú pohon všetkých kolies, nemyslím si, že Formentor reprezentuje auto, ktoré by ste chceli používať na zdolávanie rôznej formy terénu. Nie, že by to Formentor nezvládol, no kto by si chcel odrieť tu krásnu karosériu alebo disky? Ja teda nie. A keďže na asfalte zvládne svoju úlohu rýchleho elegána viac ako presvedčivo, moje sympatie si tento horúci Španiel rozhodne zaslúži.

Kalkulácia financovania

Cupra Formentor s financovaním cez CUPRA Financial Services Štýlový Cupra Formentor s výhodným financovaním bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10% do 40%.
Model Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245k DSG7
Cena testovaného vozidla 44.960 €
Typ financovania CUPRA FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (13.488 €)
Výška úveru: 31.472 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 60 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 19.800€
Značkové poistenie CUPRA v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 488 € vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA.
Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG  (auto motor a šport č. 12/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Technické údaje CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG

  • Motor preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
  • Výkon 180 kW (245 k) pri – ot./min.
  • Krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 245/40 R19.
  • Batožinový priestor 450/– dm³
  • Rozmery: 4 450 × 1 839 × 1 528 mm, rázvor 2 679 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 576/2 060 kg,
  • Objem nádrže 50 l.
  • Najvyššia rýchlosť 238 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 6,8 s
  • Spotreba 7,6 l/100 km
  • Emisie CO2 173 g/km
  • Cena/testované auto 42 560/44 960 €
  • Konkurenti: VW T-Roc R, Peugeot 3008 Hybrid4, Hyundai Kona N
  • PLUSY: Predvídateľne naladený podvozok, ťah motora v nízkych otáčkach, priestrannosť
  • MÍNUSY: Slabšie odhlučnenie od kolies, kvalita parkovacej kamery.
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant :) . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR :)

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.