Testy

Dobré časy / Minitest SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG

Dizajnovo Ateca skvelo odkazuje na obdobie, v ktorom bola navrhnutá. Jednotlivé oblé tvary sa striedajú s výraznými ostrými líniami, ktoré dokonale formujú jej športovo atletickú postavu. Ak to doplníme o sýto červenú farbu v kombinácii s 19-palcovými čiernymi kolesami, vyzerá to tak, že tento Španiel bude mať naozaj ohnivý temperament.

Vnútri to už také horúce nie je. Dizajn interiéru je celkom sterilný a cítiť z neho úplný opak aktuálnych trendov. Namiesto dotykových plôch v ňom nájdete veľký počet tlačidiel a prepínačov. A to je dobre! Samotný infotainment nepatrí k tým najintuitívnejším.

Každopádne, už dlhšie sa mi nestalo, že ma takmer žiadny prvok v interiéri nenaštval a všetko, čo som pri jazde potreboval, bolo presne na tom mieste, kde by som to čakal. Čerešničkou na torte je prítomnosť klasického panelu klimatizácie a tiež fakt, že riadiaci mozog Atecy si pamätá nastavenia asistenčných systémov.

Test SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG (auto motor a šport č. 11/2022)

Pred pár rokmi by som nepovedal, že práve veci, ktoré boli kedysi samozrejmosťou, budú neskôr dôvodom na radosť. Na vzplanutie ohňa potrebujete poriadny motor. Objem dva litre, priame vstrekovanie benzínu, turbo a dvojspojková prevodovka DSG. Cítim iskru.

Dvojlitrový agregát má veľmi kultivovaný chod a prekvapí najmä slušným záťahom už z nízkych otáčok. Ak mu odpustíte drobnú turbo dieru, odvďačí sa takmer lineárnym záťahom k červenému pásmu otáčok, kde stále ponúka maximálny výkon.

Ten dosahuje hodnotu 140 kW (190 k) a 320 Nm krútiaceho momentu, čo vôbec nie je málo. Určite sa nedá povedať, že by tento agregát bol výkonnostne to najhorúcejšie želiezko v ohni. Na druhú stranu, svoju úlohu v rodinnom SUV splní na 100 %.

S pohonom všetkých kolies sa vzadu nachádza aj viacprvková náprava, ktorá zabraňuje odskakovaniu na priečnych nerovnostiach a prispieva k vyššiemu komfortu jazdy.

Test SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG (auto motor a šport č. 11/2022)

V kombinácii s príplatkovými adaptívnymi tlmičmi DCC má aktuálna Ateca jeden z najlepších podvozkov SUV, aké som mal možnosť jazdiť.

V najmäkšom režime je podvozok poddajný a aj väčšie nerovnosti zvládne bez divokého pohojdávania či buchnutia. Naopak, pri jazde vo vyšších rýchlostiach sa mi osvedčil tvrdší režim odpruženia, v ktorom auto nestratilo veľa komfortu na nerovnostiach, no súčasne sa stalo lepšie ovládateľným v zákrutách a to najmä vďaka menším náklonom karosérie.

To v spolupráci s výkonnými a dobre dávkovateľnými brzdami dodáva vodičovi dôležitú istotu za volantom. Prvé SUV značky SEAT je tu s nami už poriadne dlho a stále ukazuje, že ešte nepatrí do starého železa.

Test SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG (auto motor a šport č. 11/2022)

Presne vďaka takémuto modelu sa človek zamyslí nad tým či všetky inovácie ako dotykové plochy namiesto tlačidiel, alebo absencia panelu klimatizácie sú vlastne krok vpred.

Pri ovládaní Atecy sa človek zamyslí či by nebolo vhodné vrátiť sa k riešeniam, ktoré boli funkčné a v konečnom dôsledku aj bezpečnejšie.

Škoda, že sa výrobca nerozhodol pridať do ponuky aj výkonnejší 180 kW (245 k) dvojliter, ktorý by Atecu vďaka perfektne naladenému podvozku a výkonným brzdám posunul na hranicu dokonalosti.

SEAT ATECA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES S výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%.
Model SEAT Ateca FR 2.0 TSI
Cena testovaného vozidla 37.669 €
Typ financovania SEAT FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (15.068 €)
Výška úveru: 22.601 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 20.153 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 293 € vrátane poistenia*
NASKENUJ QR KÓD A ZISTI SPLÁTKU V ONLINE KALKULAČKE!
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.
Test SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG (auto motor a šport č. 11/2022)

Technické údaje SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG

  • Motor preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
  • Výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 ot./min.
  • Krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 245/40 R19.
  • Batožinový priestor 485/– dm³
  • Rozmery: 4 381 × 1 841 × 1 625 mm, rázvor 2 628 mm,
  • pohotovostná/celková hmotnosť 1 621/2 090 kg,
  • objem nádrže 55 l.
  • Najvyššia rýchlosť 214 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,1 s
  • Spotreba (WLTP) 8,0 l/100 km
  • Emisie CO2 182 g/km
  • Cena/testované auto 33 440/37 669 €
  • Konkurenti: Škoda Karoq, Peugeot 3008, Nissan Qashqai
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant :) . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR :)

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.