Testy

Láska z rozumu / Minitest Škoda Karoq 1.5 TSI

Importéri nás niekedy rozmaznávajú. Pochopiteľne – chcú nám ukázať, čo všetko je v možnostiach testovaných modelov, a tak volia najvyššiu možnú výbavu, čo sa samozrejme odzrkadľuje aj na cene. Raz za čas je však fajn ukázať si, ako asi vyzerá rozumne nakonfigurovaná verzia, čo ponúka a koľko stojí. A tu na to máme perfektný príklad.

Škoda Karoq je od základu skvelé auto a môžete ju mať vybavenú až po strop. Kolega Peťo nedávno takú testoval a nájdete ju v auto motor a šport č. 8/2022. Výkonný naftový motor, pohon 4 × 4, digitálny prístrojový štít a krásne čalúnenie interiéru spolu s výraznou oranžovou farbou exteriéru budili skvelý dojem. Ale potrebujete to všetko?

Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Čo takto uspokojiť sa s klasickými budíkmi (aké osviežujúce!), nižšou výbavou, benzínovým motorom 1.5 TSI a iba s predným náhonom? Keď spomínam nižšiu výbavu, úroveň Ambition Plus je presne tá, ktorá sa zaobíde bez zbytočných čačiek, no zároveň vám nenechá nič, po čom by ste mali bezpodmienečne túžiť. Je tu dvojzónová automatická klimatizácia, bezkľúčový vstup a štart, osempalcová obrazovka s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu cez Apple CarPlay alebo Android Auto, parkovacie senzory s kamerou, LED svetlá, vyhrievané športové sedadlá a aj tie najužitočnejšie asistenčné systémy. Front Assist schopný vychytať väčšinu potenciálnych ťukancov tu je, otravný Lane Assist nie.

Predné sedadlo spolujazdca možno sklopiť dopredu, ak by ste chceli prevážať dlhšie predmety. Ozaj potrebujete niečo viac?

Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Dlhé predmety preveziete vďaka sklápateľnému prednému sedadlu
Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Až život vám prezradí, na čo všetko sa dá využiť odkladací priestor na palubnej doske

V oblasti pohonnej jednotky pri umiernenej povahe nie. Motor 1.5 TSI s technológiou odpájania valcov síce pôsobí v nižších otáčkach trochu astmaticky, ale stačí prepnúť automatickú prevodovku DSG do športového režimu, alebo radiť pádlami a tohto neduhu sa ľahko zbavíte. A keď sa neponáhľate, dostanete spotrebu bez problémov pod úroveň 6,5 l/100 km v kombinovanom režime, čo je skvelé.

Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Nová generácia DSG si s pádielkami rozumie extrémne dobre. Radí bleskovo a neodvráva

Vstavaná navigácia vám chýbať nebude, zrkadlenie funguje perfektne. Absencia bezdrôtovej nabíjacej plôšky trochu zamrzí, na druhej strane mnoho mobilov sa na nich pri využívaní zrkadlenia prehrieva, takže nakoniec bude kábel aj tak lepšia voľba.

Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Základné LED svetlá svietia veľmi dobre, športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy vyzerajú super, ale sú mimoriadne komfortné a podvozok modelu Karoq patril vždy na špicu triedy. Naozaj – je skrátka dobrý. Na naše cesty ako stvorený, dokáže perfektne zvládať nerovnosti a pritom poskytuje autu výbornú stabilitu. Za 30 666 € považujeme toto kompaktné SUV s veľkým kufrom a touto výbavou za auto, ktoré hravo obslúži bežnú rodinu.

Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Zábrany v kufri držia na suchom zipse. Je iba na vás, ako ich využijete. Super nápad!
Škoda Karoq 1.5 TSI (auto motor a šport č. 9/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Technické údaje Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Ambition Plus
Motor preplň. benzínový R4, 1 498 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min.
Pohon a podvozok 7-st. automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/55 R17.
Batožinový priestor 521/1 630 dm³
Rozmery 4 390 × 1 841 × 1 603 mm, rázvor 2 638 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 407/1 935 kg, objem nádrže 50 l
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,0 s
Spotreba (WLTP) 6,2 – 6,7 l/100 km
Emisie CO₂ 139 – 152 g/km
Cena/testované auto 26 050/30 666 €
Konkurenti Peugeot 3008, Nissan Qashqai, SEAT Ateca
 
Nová Škoda Karoq s financovaním cez ŠKODA FINANCIAL SERVICES Úspešné a praktické SUV s modernizovaným vzhľadom a technológiami si viete zaobstarať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.
Model ŠKODA KAROQ 1.5 TSI 110kW/150k
Cena testovaného vozidla 30.666 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 10% (3.066,60 €)
Výška úveru: 27.599,40 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 60 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 16.173,25 €
Značkové VW poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 353€ vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

František Dibarbora a Tomáš Holý vo filmoch v časoch svojej najväčšej slávy.
Magazín

35 rokov od tragédie: Františkovi Dibarborovi sa stal osudným Prístavný most v Bratislave. Tomáš Holý prišiel o život len ako 21-ročný.

Niekedy je za autonehodou celý životný štýl motoristu, inokedy je to len nešťastná zhoda náhod, počas ktorej prídu o život nevinní ľudia bez ohľadu na to, čo predtým robili alebo akí boli. Hercov, ktorí tragicky zomreli v dôsledku autonehody a ktorých si svet dodnes pamätá ako legendárnych umelcov, je viac, v našom regióne sa najčastejšie spomína na Františka Dibarboru, ale aj na českého herca Tomáša Holého.