Láska z rozumu / Minitest Škoda Karoq 1.5 TSI

Dobré autá sa skrývajú aj mimo maximálnych možných výbav. Škoda dokázala namiešať skvelý kokteil za (na dnešné pomery) rozumnú cenu.
Vydané  Text: 

Importéri nás niekedy rozmaznávajú. Pochopiteľne – chcú nám ukázať, čo všetko je v možnostiach testovaných modelov, a tak volia najvyššiu možnú výbavu, čo sa samozrejme odzrkadľuje aj na cene. Raz za čas je však fajn ukázať si, ako asi vyzerá rozumne nakonfigurovaná verzia, čo ponúka a koľko stojí. A tu na to máme perfektný príklad. Škoda Karoq je od základu skvelé auto a môžete ju mať vybavenú až po strop. Kolega Peťo nedávno takú testoval a nájdete ju v [auto motor a šport č. 8/2022](https://www.autoviny.sk/casopisy/vydania). Výkonný naftový motor, pohon 4 × 4, digitálny prístrojový štít a krásne čalúnenie interiéru spolu s výraznou oranžovou farbou exteriéru budili skvelý dojem. Ale potrebujete to všetko?
Čo takto uspokojiť sa s klasickými budíkmi (aké osviežujúce!), nižšou výbavou, benzínovým motorom 1.5 TSI a iba s predným náhonom? Keď spomínam nižšiu výbavu, úroveň Ambition Plus je presne tá, ktorá sa zaobíde bez zbytočných čačiek, no zároveň vám nenechá nič, po čom by ste mali bezpodmienečne túžiť. Je tu dvojzónová automatická klimatizácia, bezkľúčový vstup a štart, osempalcová obrazovka s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu cez Apple CarPlay alebo Android Auto, parkovacie senzory s kamerou, LED svetlá, vyhrievané športové sedadlá a aj tie najužitočnejšie asistenčné systémy. Front Assist schopný vychytať väčšinu potenciálnych ťukancov tu je, otravný Lane Assist nie. Predné sedadlo spolujazdca možno sklopiť dopredu, ak by ste chceli prevážať dlhšie predmety. Ozaj potrebujete niečo viac?
Dlhé predmety preveziete vďaka sklápateľnému prednému sedadlu
Až život vám prezradí, na čo všetko sa dá využiť odkladací priestor na palubnej doske
V oblasti pohonnej jednotky pri umiernenej povahe nie. Motor 1.5 TSI s technológiou odpájania valcov síce pôsobí v nižších otáčkach trochu astmaticky, ale stačí prepnúť automatickú prevodovku DSG do športového režimu, alebo radiť pádlami a tohto neduhu sa ľahko zbavíte. A keď sa neponáhľate, dostanete spotrebu bez problémov pod úroveň 6,5 l/100 km v kombinovanom režime, čo je skvelé.
Nová generácia DSG si s pádielkami rozumie extrémne dobre. Radí bleskovo a neodvráva
Vstavaná navigácia vám chýbať nebude, zrkadlenie funguje perfektne. Absencia bezdrôtovej nabíjacej plôšky trochu zamrzí, na druhej strane mnoho mobilov sa na nich pri využívaní zrkadlenia prehrieva, takže nakoniec bude kábel aj tak lepšia voľba.
Základné LED svetlá svietia veľmi dobre, športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy vyzerajú super, ale sú mimoriadne komfortné a podvozok modelu Karoq patril vždy na špicu triedy. Naozaj – je skrátka dobrý. Na naše cesty ako stvorený, dokáže perfektne zvládať nerovnosti a pritom poskytuje autu výbornú stabilitu. Za 30 666 € považujeme toto kompaktné SUV s veľkým kufrom a touto výbavou za auto, ktoré hravo obslúži bežnú rodinu.
Zábrany v kufri držia na suchom zipse. Je iba na vás, ako ich využijete. Super nápad!
Technické údaje Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Ambition Plus
Motor preplň. benzínový R4, 1 498 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min.
Pohon a podvozok 7-st. automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/55 R17.
Batožinový priestor 521/1 630 dm³
Rozmery 4 390 × 1 841 × 1 603 mm, rázvor 2 638 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 407/1 935 kg, objem nádrže 50 l
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,0 s
Spotreba (WLTP) 6,2 – 6,7 l/100 km
Emisie CO₂ 139 – 152 g/km
Cena/testované auto 26 050/30 666 €
Konkurenti Peugeot 3008, Nissan Qashqai, SEAT Ateca
 
Nová Škoda Karoq s financovaním cez ŠKODA FINANCIAL SERVICES Úspešné a praktické SUV s modernizovaným vzhľadom a technológiami si viete zaobstarať s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a akontáciou od 10% do 40%.
Model ŠKODA KAROQ 1.5 TSI 110kW/150k
Cena testovaného vozidla 30.666 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 10% (3.066,60 €)
Výška úveru: 27.599,40 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 60 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 16.173,25 €
Značkové VW poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 353€ vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.