TEST Dacia Jogger TCe 110 Extreme: 7-miestne kombi pre šiestich
Podarilo sa Dacii vytvoriť ideálne, cenovo dostupné auto pre rodiny, kde pomer cena/výkon nemá konkurenciu?
Vydané Text: Martin Gašparík















TECHNICKÉ ÚDAJE |
|
Dacia Jogger Extreme TCe 110 7 miest. Inzercia |
|
Motor |
Preplň. benzínový R3, 999 cm3 |
Výkon |
81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 250 ot./min. |
Krútiaci moment |
200 Nm pri 2 900 – 3 500 ot./min. |
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/60 R16. |
|
Batožinový priestor |
708 / 1 594 dm³ |
Rozmery: 4 574 × 1 784 × 1 674 mm, rázvor 2 897 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 336/1 862 kg, objem nádrže 50 l. |
|
Najvyššia rýchlosť |
183 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h |
11,2 s |
Spotreba (WLTP) |
5,6 – 5,7 l/100 km |
Emisie CO₂ |
127 – 129 |
Cena/testované auto |
16 550 € / 19 720 € |
Konkurenti: |
VW Touran, Donfeng Glory 580 |
Inzercia

Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂