Aktualita

Hanba, hanba a ešte raz hanba. Čínska automobilka chcela napodobiť video konkurencie. Teraz je na smiech

Spoločnosť Chery reagovala rýchlo a verejne sa ospravedlnila. Uviedla, že počas testu 12. novembra došlo k nečakanému incidentu, ktorý upútal veľkú pozornosť.
Chery Fail

Nie vždy je potrebné skúšať to, s čím už raz niekto zahviezdil. Čínska automobilka Chery sa pokúsila o odvážnu reklamnú akciu, ktorá mala napodobniť známe video značky Range Rover z roku 2018. Vtedy britské SUV prešlo všetkých 999 schodov vedúcich k nebeskej bráne Tianmen v Číne, čo zaujalo milióny divákov po celom svete. Aj čínska automobilka chcela dosiahnuť podobný úspech so svojím novým hybridným SUV Fulwin X3L.

Výhovorka by bola na mieste, je však pravdivá?

Namiesto triumfu sa z pokusu stal virálny trapas, ktorý sa rýchlo šíri internetom. Žltý Fulwin X3L sa síce vydal hore po schodisku, no video zachytáva, ako mu v polovici cesty dôjde dych. Vodič sa snaží dostať auto ďalej prudkým zrýchlením, no SUV nakoniec stratí trakciu, začne cúvať a následne narazí do zábradlia. Časť konštrukcie sa zrútila a trosky padli dolu útesom, čo určite nepotešilo pamiatkarov.

Spoločnosť Chery reagovala rýchlo a verejne sa ospravedlnila. Uviedla, že počas testu 12. novembra došlo k nečakanému incidentu, ktorý upútal veľkú pozornosť. Tá však určite nebola taká, akú si značka želala. Podľa oficiálneho vyjadrenia zlyhalo bezpečnostné lano, ktoré sa uvoľnilo a zamotalo do jedného z kolies.

Týmto zlyhaním došlo k strate výkonu a SUV sa už nedokázalo udržať na strmom schodisku. Pokus, ktorý mal zvýšiť imidž značky, tak skôr vyvolal obavy o bezpečnosť a zručnosti organizátorov. Fulwin X3L mal odprezentovať silu a spoľahlivosť, namiesto toho sa stal predmetom vtipov na sociálnych sieťach. Nevieme s istotou povedať, či to čo tvrdí značka, je naozaj pravda. Ostáva nám asi im len veriť.

Celý incident je o to citlivejší, že miesto, kde sa udalosť odohrala, má historický význam. Nebeská brána je súčasťou viac než 1700 rokov starej pamiatky a schody, po ktorých auto išlo, sú tiež staré dlhé stáročia. Nejde teda len o zlyhanie auta, ale aj o necitlivý prístup k miestnemu kultúrnemu dedičstvu. Uvidíme, s čím príde čínska automobilka nabudúce. Ostáva len veriť, že ostatné spoločnosti si vzali ponaučenie a nebudú sa teraz pretekať, model ktorej z nich dokáže schody vyliezť.