Testy

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4: Niet čo vytknúť

Škoda si pre mňa tentokrát pripravila špecifikáciu, ktorej jednoducho nejde odolať. S dizajnovým paketom Sportline v čiernom vyhotovení, s naftovým štvorvalcom 2.0 TDI (147 kW) pod kapotou a pohonom všetkých štyroch kolies. Fajnšmekrov táto verzia výbavy poteší aj v interiéri, kde nájdete športové sedadlá z modelu RS, čierny strop, perforovaný volant či imitáciu karbónu.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Na prvý pohľad zostalo v interiéri všetko po starom. Naživo si však môžete všimnúť kvalitnejšie materiály a lepšie spracovanie

Po presadnutí z novších modelov som však mal úprimnú radosť z klasickej architektúry palubnej dosky s veľkým voličom automatickej prevodovky a klasickým panelom klimatizácie. Fyzické ovládače totiž, v porovnaní s displejmi, fungujú vždy rýchlejšie a spoľahlivejšie.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Čerešničkou na torte boli analógové prístroje pred vodičom, ktoré podľa môjho osobného názoru pôsobia hodnotnejšie než digitálne zobrazovanie údajov.

Na rozdiel od modernejších konkurentov tak Kodiaq v interiéri pôsobí stále mechanickým dojmom. Všetko je na správnom mieste a väčšinu funkcií môžete ovládať aj naslepo hmatom.

Po modernizácii sa výrazne zlepšila kvalita spracovania plastových detailov. Ani po 11 000 najazdených kilometroch nevydávajú držadlá dverí žiadne pazvuky. Vrchná časť palubnej dosky je vyrobená z kvalitnejšieho materiálu a hodnotnejšie pôsobia aj výplne dverí. Sú to zmeny, ktoré na obrázku možno nevidieť na prvý pohľad, ale za volantom si ich po presadnutí zo staršieho modelu jednoznačne všimnete. Zvyšok interiéru zostal (našťastie) bez zmien.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Dve sú viac ako jedna! Pred spolujazdcom nájdete aj po modernizácii zdvojenú schránku pred spolujazdcom

Nafta žije

Naftovému štvorvalcu 2.0 TDI sa vďaka modernizácii podarilo utiecť hrobárovi z lopaty. Dnes nájdete tieto motory v ponuke s prívlastkom Evo, za ktorým sa skrýva hneď niekoľko technologických vylepšení zameraných predovšetkým na zníženie emisií. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2.0 TDI. Z používateľského hľadiska sa však nič zásadné nemení.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Verziu Sportline zvonku prezrádzajú čierne doplnky

Napriek snahe o znižovanie vypúšťaných emisií pôsobí samotný agregát prekvapivo živým dojmom. Nečakané boli predovšetkým pomerne rýchle reakcie na plyn, pričom svojou dynamikou štvorvalec presvedčí najmä v nízkych a stredných otáčkach.

Kodiaq s týmto motorom však neponúka vyslovene športové zážitky, jeho výkon je vzhľadom na danú hmotnosť a kategóriu adekvátny. Veľkú pochvalu si zaslúži automatická prevodovka DSG, ktorá sa motor nesnaží zbytočne podtáčať a do interiéru vďaka tomu od motora neprenikajú nadmerné vibrácie, ani hluk. Spotreba sa v prípade testovanej verzie pohybovala od 5,6 l/100 km (na okresných cestách) do 7,8 l/100 km (v meste).

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)

Stabilne komfortný

Viac než výkonom prekvapí Kodiaq samotnými jazdnými vlastnosťami. Štandardné pasívne tlmiče v kombinácii s 19-palcovými kolesami fungovali aj na rozbitých slovenských cestách veľmi presvedčivo. Podvozok pôsobí spočiatku tuhším dojmom, ale neprenáša do interiéru tvrdé rany ani vibrácie od kolies. Auto na rozbitej ceste zbytočne neodskakuje a aj v zákrutách pôsobí čitateľným a bezpečným dojmom.

Vodič za volantom nepochybne ocení skutočnosť, že karoséria Kodiaqu sa na menej kvalitných cestách zbytočne nehojdá zo strany na stranu a podvozok si aj v prípade väčších nerovností rýchlo vykoná svoju prácu bez nežiadúcich sprievodných javov, ktorými by mohol obťažovať posádku na palube. Po skúsenosti so štandardným podvozkom tak nevidím dôvod priplácať si za adaptívne tlmiče DCC.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Predné sedadlá sú skvelé, na bočnici už však vidieť stopy po používaní
Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Dlháni budú Kodiaq milovať, obmedzujúco môže pôsobiť jedine vyšší stredový tunel a výhľad dopredu cez športové sedadlá!
Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)
Áno, vidíte správne! Pod dnom kufra môžete nájsť skutočnú dojazdovú rezervu. Nachádza sa dokonca v štandardnej výbave

Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services

Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania.

 

Model Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI
Cena vozidla 49 168,00 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 20% (9 833,60 €)
Výška úveru 39 334,40 €
Dĺžka splácania 48 mesiacov
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 470 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)*

Kalkulácia platí pre právnickú osobu.

Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel značky ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk



Twin Dosing v Škode Kodiaq

Twin Dosing je označenie pre dvojstupňový systém selektívnej katalytickej redukcie. Obsahuje dvojicu oxidačných katalyzátorov a dvojicu vstrekovačov močoviny AdBlue. Prvý katalyzátor a vstrekovač sa nachádza hneď za motorom, kde je teplota výfukových plynov približne 500 stupňov Celzia. Druhá komora je zaradená vo výfukovom trakte pod podlahou vozidla. Spaliny tu majú teplotu asi o 100 stupňov nižšiu. V tejto fáze sa do nich vstrekuje druhá dávka močoviny. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2.0 TDI.

Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport č. 05/2022)

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4 (2022) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena verzia od 47 920 € | Testovaný model: 49 168 €
Značka Škoda
Model Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4x4
Model - Typ Neuvedený
Model - rok výroby 2022
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 697 mm
Šírka 1 882 mm
Výška 1 681 mm
Rázvor 2 790 mm
Objem palivovej nádrže 58 l
Pohotovostná hmotnosť 1 763 kg
Maximálna hmotnosť 2 410 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 835 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 2 065 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1968 cm3
Najvyšší výkon 200 k
Najvyšší výkon 147 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 500 – 4 200
Najvyšší krútiaci moment 400 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 750 – 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,3 – 7,0 L
Emise 164-184 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 218
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 7,7

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Sčítané a podčiarknuté – Škoda Kodiaq je v mojich očiach naďalej ultimátne rodinné SUV, ktoré má všetko, čo od auta tejto kategórie budete potrebovať. Verzia Sportline navyše spája športový vzhľad modelu RS s možnosťou zachovania naftovej motorizácie pod kapotou.

Klady
  • Priestorová ponuka
  • analógové ovládače v interiéri
  • inteligentné doplnky
  • naladenie podvozka s pasívnymi tlmičmi
Zápory
  • Vyššia cena testovanej konfigurácie
  • kultúra chodu naftového TDI
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

František Dibarbora a Tomáš Holý vo filmoch v časoch svojej najväčšej slávy.
Magazín

35 rokov od tragédie: Františkovi Dibarborovi sa stal osudným Prístavný most v Bratislave. Tomáš Holý prišiel o život len ako 21-ročný.

Niekedy je za autonehodou celý životný štýl motoristu, inokedy je to len nešťastná zhoda náhod, počas ktorej prídu o život nevinní ľudia bez ohľadu na to, čo predtým robili alebo akí boli. Hercov, ktorí tragicky zomreli v dôsledku autonehody a ktorých si svet dodnes pamätá ako legendárnych umelcov, je viac, v našom regióne sa najčastejšie spomína na Františka Dibarboru, ale aj na českého herca Tomáša Holého.