Testy

KRUTÁ RRREALITA: Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4MOTION za 49 460 €

V noci snívate o jazde v nízkom športiaku na dokonale hladkých okreskách, ale ráno s vami zatrasie krutá slovenská realita. Volkswagen však myslel na to, že nie všetko je dokonalé a prináša dokonalé auto do nedokonalých podmienok. A je to parádna jazda!

Nechcem nikomu krivdiť. Sieť nových a zrenovovaných cestných úsekov sa na Slovensku postupne rozširuje. Ale cesty druhej a tretej triedy, často patriace medzi tie šoférsky najzaujímavejšie, nemajú vysokú prioritu. Keď teda **Volkswagen predstavil svoj T-Roc **R, povedal som si, že možno práve na takéto cesty je stvorený. Inak by to predsa nedávalo zmysel. V športovom aute predsa chcete podvozok nižší a nižšie ťažisko, nie vyššie.

Ak ma teda T-Roc R chcel presvedčiť, musel uspieť na ozajstných zabudnutých okreskách.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)
T-Roc R je ako stvorený na naše cesty. Dokáže ich zdolávať vo vážnom tempe

Presviedčacie metódy

Podobne, ako si dajú niektoré študentky na skúšku trochu kratšiu sukňu a hlbší výstrih v záujme presvedčivejších argumentov, ani T-Roc R nehrá celkom čistú hru. Vedomý si svojich prehreškov voči ortodoxným fanúšikom hot-hatchov so zníženými podvozkami, bojuje na iných frontoch. Tiež má o pár milimetrov znížený podvozok, ale v porovnaní s hot-hatchmi je vysoký. Stačí sa však zahľadieť na nádherné (príplatkové) 19-palcové disky Pretoria, pod ktorými sa skrývajú príplatkové brzdy z Golfu R (T-Roc R ich má štandardne) a hneď vám to zdvihne náladu.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)
Disky Pretoria majú nádherný dizajn a odhaľujú výkonné dvojdielne brzdy

Tá vám trochu opadne po nastúpení do kabíny. Tá je na pomery športových áut nudná. Zachraňuje ju iba skvelý volant.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)
Športový volant výrazne vylepšuje dojem z inak preplastovaného interiéru. V tejto cenovej hladine by som čakal viac čalúnených povrchov
Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)
Prevodovka DSG robí svoju prácu dobre a hodí sa k charakteru auta

Športové sedadlá sú skvelé, ale tiež by ste to do nich na pohľad nepovedali.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)
Sedadlá vyzerajú obyčajne, ale telo držia nadpriemerne dobre

Väčší problém mám však s použitými materiálmi a s celkovým pocitom z interiéru. Najmä ak testované auto stojí vyše 49 000 €. Au. Lenže potom stlačíte štartovacie tlačidlo a zozadu sa ozve titánový výfuk Akrapovič. A ten spieva takú dobrú pieseň, že prehluší akékoľvek predchádzajúce výhrady. Ale nemyslím to doslovne. Nie je to žiadna urevaná rúra. So zatvorenými klapkami je maximálne spoločensky akceptovateľný. S otvorenými je vokálny, ale nie vulgárny.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)
Titánový výfuk Akrapovič prináša krásny zvuk aj nižšiu hmotnosť. Mastný príplatok, ale neodolal by som

Miluje okresky

V bežnom režime je T-Roc R nepochopiteľne komfortný a kultivovaný. Adaptívne tlmiče robia svoju prácu vynikajúco. Tuhá karoséria, odľahčená a spevnená hliníkovou prednou nápravnicou, nevydáva žiadne pazvuky a poskytuje tlmičom solídny základ, na ktorom si môžu robiť svoju robotu.

Spotreba motora 2.0 TSI sa dá pri pokojných medzimestských potulkách v pohode udržať pod hranicou 8 l/100 km. Je čas poriadne prevetrať 300 koní (221 kW) a 400 Nm.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Vybral som sa na myjavské okresky. Krásne, nezapamätateľné, náročné a rozmanité. Športový režim, ESP poslať na dovolenku (dá sa to) a Launch Control. Stovka za 4,8 sekundy je veľmi presvedčivá a T-Roc R sa s tým nebabre. Zarazí vás do sedadla surovo a presvedčivo.

Začínam v komfortnom režime podvozka. Ten dokáže aj na zlých cestách perfektne udržať kolesá v kontakte s vozovkou. Nehrozí, že vás nerovnosť uprostred zákruty pošle niekam do jarku.

T-Roc má dosť veľký pracovný rozsah tlmičov na to, aby ju zhltol. Pri ozaj ostrom tempe sa však na brzdách trochu vlní, preto prichádza na rad prostredný režim podvozka „Normal“. Tu je všetko presne tak, ako si predstavujem. Trochu menej komfortu, ale oveľa viac kontroly.

T-Roc R aj na zimných pneumatikách jazdí brilantne (TS 860 S od Continentalu, zatiaľ najlepšie zimné gumy, aké som kedy jazdil).

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Jeho motor je majstrovské dielo. Lepšiu dávkovateľnosť plynu som v preplňovanom agregáte asi ešte nezažil. Akrapovič sa po zohriatí krásne rozozvučí a pri podradení na vás čakajú nádherné salvy a bublanie vo výfuku. Návyková záležitosť.

Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion (foto: Juraj Hrivnák pre auto motor a šport)

Odporúčam sklopiť zadné sedadlá! Na brzdy tlačíte cez krásne tuhý pedál a sú neúnavné.

Za zmienku stojí aj vyváženie auta. Je dostatočne hravé, aby vám dalo pocit, že ho v zákrutách viete ovládať plynom, ale zároveň dostatočne stabilné, aby vás náznaky pretáčavosti či nedotáčavosti nevystrašili.

Podvozok v zákrutách krásne bojuje o dostupnú priľnavosť. Máte skrátka pocit, že toto nie je len T-Roc so silným motorom, ale dôkladne prepracované auto s riadnou geometriou. Na mokrých, posolených cestách je skvelou správou aj pohon 4Motion, ktorý dodáva T-Rocu R neochvejnú trakciu za každých podmienok.

Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4MOTION - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 49 460
Značka Volkswagen
Model T-Roc
Model - Typ R
Model - rok výroby 2021
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 234 mm
Šírka 1 819 mm
Výška 1 553 mm
Rázvor 2 593 mm
Objem palivovej nádrže 55 l
Pohotovostná hmotnosť 1 581 kg
Maximálna hmotnosť 2 090 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 392 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 237 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 984 cm3
Najvyšší výkon 300 k
Najvyšší výkon 221 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6000
Najvyšší krútiaci moment 400 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 2000-5200
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 8,9 L
Emise 201 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 250
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 4,8

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

T-Roc R je auto, ktoré vám ponúkne svoj plný potenciál aj na cestách, ktoré majú ďaleko od dokonalých, no sú o to čarovnejšie a opustenejšie. Ideálny očistec hlavy pre nadšeného motoristu

Klady
  • Motor
  • Podvozok
  • Brzdy
  • Zvuk
Zápory
  • Lacno pôsobiaci interiér
  • Cena
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

České hrady a zámky
Magazín

Kam sa vybrať, keď nechcete ísť s davom turistov: 10 neobjavených hradov a zámkov v Česku

Pražský hrad alebo Karlštejn sú nádherné stavby, o tom niet pochýb. Ale s najväčšou pravdepodobnosťou ste ich už navštívili. Alebo cestu plánujete, ale chcete mať pri cestovaní trochu viac súkromia a nechcete jazdiť tam, kam chodia všetci. Takže otázka znie: Kam ďalej? Radi by sme vám predstavili desať turisticky neobjavených hradov a zámkov Českej republiky. Niektoré sú krásne, iné nedostavané už niekoľko sto rokov, a ďalšie zase unikátne svojou polohou. Nechajte sa inšpirovať doteraz neobjavenými miestami a vyberte sa za poznaním naprieč Českou republikou.