Testy

Toto je auto, ktoré máme v redakcii radi všetci! A stojí len 11 000 eur

Plne vybavené Suzuki Ignis s mild-hybridným pohonom váži 895 kg. S tým súvisí väčšina jeho silných stránok. Je to malý zázrak na kolesách. Na rozpohybovanie menšej masy stačí menší výkon a menej paliva. Na jej ubrzdenie menšie brzdy, podvozku stačia tenšie struny a stabilizátory. Je to špirála a Suzuki po nej ide tým správnym smerom. Pritom si nemyslite, že Ignis je nejaká krabica bez priestoru, výbavy či bezpečnosti.

Práve naopak. Ponúka nečakanú variabilitu. Posuvné zadné sedadlá s nastaviteľnými operadlami znamenajú, že obaja z mojich nadrozmerných kolegov si za seba sadnú bez akýchkoľvek problémov. A ak vzadu nikto nie je, môžete si zas takmer zdvojnásobiť objem batožinového priestoru. Suzuki Ignis je vyslovene šikovné auto. Ľudia, ktorí ho navrhovali, veľmi tuho premýšľali nad tým, čo a ako spraviť tak, aby neutrpela bezpečnosť posádky a aby na prvý pohľad vyzeralo všetko fajn. A veru vyzerá. Jasné, nehľadajme tu mäkčené plasty a kontrastné prešívanie. Ale dizajn interiéru Ignisu je pekný. Dokonca si ho môžete vybrať s kontrastnou farbou kľučiek a plastov, čo ho výrazne oživí.

Je to malý zázrak na kolesách!

Naša verzia patrila k tým konzervatívnejším. Miesta, s ktorými prichádza vodič reálne do kontaktu (hladkači palubných dosiek si môžu dať pohov), sú fajn. Volant a radiaca páka sú čalúnené príjemnou kožou, sedadlá sú až prekvapivo dobre tvarované. Trochu mi chýbal pozdĺžne nastaviteľný volant, ale nebolo to nič vážne. Šetrilo sa inde. Napríklad dno batožinového priestoru tvorí akási preglejka s polystyrénom obtiahnutá plsťou. Prekáža? Nie. Kryt batožinového priestoru je suverénne najtenší a najľahší, aký som kedy držal v ruke. Prekáža? Nie. To, na čom záleží, je, že infotainment systém slúži spoľahlivo, ponúka navigáciu a aj konektivitu so smartfónmi, aj keď neohúri grafikou či animáciami. Zato si tu všetko nastavíte na pár dotykov a čitateľnosť je vďaka vynikajúcemu kontrastu tiež super.

Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GLX

Na pohon testovaného auta slúži ešte relatívne old-school atmosférický motor s dvojitým nepriamym vstrekovaním. To znamená, že vás nemusí trápiť filter pevných častíc. Výkonom 61 kW (83 k) nikoho v krčme neohúrite, ale berte na vedomie, že maximálny krútiaci moment 107 Nm prichádza už na úrovni 2 800 otáčok a výkon vrcholí pri 6 000 ot./min., takže motor je prekvapivo pružný. To ešte podporuje nová 48 V mild-hybridná technológia, ktorá dokáže do systému dodať až 50 Nm a 2,3 kW na pomoc spaľovaciemu motoru keď to potrebuje, pričom celý systém napriek použitiu väčšej batérie (10 Ah miesto 3 Ah) váži iba 6,2 kg. Funguje to skvele a malý motor dodáva ľahkému Ignisu prekvapivú dynamiku najmä v mestských rýchlostiach. Nedajte sa zmiasť papierovým zrýchlením na stovku za 12,7 s. Krátke prevody a charizmatický zvuk motora vám ten čas spríjemnia natoľko, že si ho budete užívať. A úsporná jazda vás odmení neuveriteľnou spotrebou iba 4,6 l/100 km. Väčší podiel mestskej jazdy zdvihne priemer na 5,5.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Jazda s Ignisom je vyslovene zábava, aj keď len tak jazdíte po meste. Jeho podvozok s tenkými a ľahučkými kolesami krásne pracuje s vozovkou, takže je príjemne komfortný. Odhlučnenie nie je nič extra, ale ja som si zvuky motora doslova užíval. Vlastne celé auto som si užíval. Nastavuje totiž ostatným autám zrkadlo a ukazuje, že aj malé, ľahké a najmä dostupné auto dokáže spraviť veľkú službu. 

Klady
  • Nízka hmotnosť
  • Spotreba
  • Variabilita
Zápory
  • Volant nastavíte len výškovo
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Toyota Corolla Coupe 1400SR 1971
Magazín

Hľadáte auto na celý život? Toto je také a stojí za ním fascinujúci príbeh

Masayuki Watanabe si ako 21-ročný kúpil Corollu druhej generácie a má ju dodnes. Aj keď počas života niekoľkokrát premýšľal o predaji svojho starého auta, jeho Corolla bola príliš dobrá, spoľahlivá a odolná. Súčasne bola spojená s množstvom krásnych spomienok, aby sa jej len tak vzdal. V roku 2011, keď bolo auto poškodené počas tsunami, sa do jeho opravy zapojila komunita zberateľov historických automobilov z celého Japonska.