TEST: Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid GLX Toto je auto, ktoré máme v redakcii radi všetci! A stojí len 11 000 eur
Plne vybavené **Suzuki Ignis s mild-hybridným pohonom váži 895 kg.** S tým súvisí väčšina jeho silných stránok. Je to malý zázrak na kolesách. Na rozpohybovanie menšej masy stačí menší výkon a menej paliva. Na jej ubrzdenie menšie brzdy, podvozku stačia tenšie struny a stabilizátory. Je to špirála a Suzuki po nej ide tým správnym smerom. Pritom si nemyslite, že Ignis… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Na pohon testovaného auta slúži ešte relatívne old-school atmosférický motor s dvojitým nepriamym vstrekovaním. **To znamená, že vás nemusí trápiť filter pevných častíc.** Výkonom 61 kW (83 k) nikoho v krčme neohúrite, ale berte na vedomie, že maximálny krútiaci moment 107 Nm prichádza už na úrovni 2 800 otáčok a výkon vrcholí pri 6 000 ot./min., takže motor je prekvapivo pružný. To ešte podporuje nová 48 V mild-hybridná technológia, ktorá dokáže do systému dodať až 50 Nm a 2,3 kW na pomoc spaľovaciemu motoru keď to potrebuje, pričom celý systém napriek použitiu väčšej batérie (10 Ah miesto 3 Ah) váži iba 6,2 kg. Funguje to skvele a malý motor dodáva ľahkému Ignisu prekvapivú dynamiku najmä v mestských rýchlostiach. Nedajte sa zmiasť papierovým zrýchlením na stovku za 12,7 s. **Krátke prevody a charizmatický zvuk motora vám ten čas spríjemnia natoľko, že si ho budete užívať.** A úsporná jazda vás odmení neuveriteľnou spotrebou iba 4,6 l/100 km. Väčší podiel mestskej jazdy zdvihne priemer na 5,5.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!